چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام محله‌ای که به جنگ بیکاری رفت

حوزه/ حاج آقا فیروزی برای فعالیت به محله‌ای دعوت می‌شود که بعضا دچار آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، فروش مواد مخدر بود؛ جایی که شاید کمتر کسی حاضر است در آن مستقر شود؛ تقدیر چنین بود که ریز به ریز مشکلات با هدایت او و به دست اهالی با صفا حل شود.

خبرگزاری حوزه - قزوین/ حجت الاسلام حجت فیروزی، امام جماعت منطقه‌ چوبیندر قزوین که با فعالیت‌های مستمر و خیرخواهانه خود، سعی در خدمت به اهالی منطقه تبلیغی خود دارد و همچون اکثریت امامان محله کشور معتقد است که باید برای همه امورات و شئون زندگی برنامه داشته و نگاه تک بعدی به فعالیت‌های مسجد محور نداشته باشد.

سرکشی به نیازمندان و گره گشایی از کار آنان، یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های او در محله می‌باشد، تا جایی‌که آمار و ارقام این کمک‌رسانی‌ها حالا دیگر از دستش خارج شده و می‌گوید: آمار دقیقی از تعداد کمک‌هایی که به نیازمندان داشتیم ندارم، الحمدلله به طرق مختلف کمک‌هایی به دست ما می‌رسد و ما نیز نقش واسطه را داریم و این امانات را به دست نیازمندان می‌رسانیم.

حضور در مدارس و انجام فعالیت‌های تربیتی و تشکیل گروه جهادی با کمک بسیج محله برای انجام فعالیت‌های عمرانی، از دیگر اقدامات او می‌باشد.

این گروه جهادی اخیرا به بازسازی و نوسازی ۵ خانه پرداخته‌ و عموم مردم با توانایی‌ها و مهارت‌های مختلف در این گروه مشغول به فعالیت هستند و هر آنچه از دست‌شان برآید برای مشارکت فعالیت‌های این گروه جهادی انجام می‌دهند.

امام محله‌ای که به جنگ بیکاری جوانان رفت + عکس

او عمده منابع لازم برای انجام چنین اقداماتی را از طریق کمک‌های مردمی تأمین می‌کند، اما دفتر امام جمعه شهرستان و بسیج مستضعفان نیز کمک‌ها و حمایت‌هایی از آنان دارند.
آسیب‌های اجتماعی مختلفی همچون طلاق، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر، کشت و کشتار و... از جمله آفت‌هایی است که گریبان مردم این منطقه را گرفته، حاج آقای فیروزی تا جایی‌که توانسته تلاش کرده کمی از این مشکلات را بکاهد و معتقد است باید بیش از این فرهنگ سازی انجام شود و اقدامات بیشتری برای حل این مسائل انجام گیرد.

او یکی از روزهایی که برای اقامه نماز جماعت به مسجد می‌رود، یکی از نمازگزاران مسجد به او مراجعه می‌کند و از اختلاف و درگیری دائم بین یک زن و شوهری که مستأجرش بودند خبر می‌دهد؛ مرد خانواده به دلیل اینکه درگیر اعتیاد بود، خانواده خود را در مضیقه قرار داده و مواد غذایی خانه را که مردم به آن‌ها کمک می‌کردند برای مهیا کردن هزینه مصرف مواد خود، می‌فروخت. حاج آقای فیروزی با کمک یکی از بزرگان طایفه این خانواده، مشکل آنان را به صورت کامل حل و فصل می‌کند.

به منظور اشتغالزایی برای خانوارهای نیازمند، کار بسته بندی مواد غذایی به آنها پیشنهاد شد، اما از آنجایی‌که تعداد خانوارهای مستمند و نیازمند کار، بیشتر از حد تصور او بود، باید کار گسترش پیدا می‌کرد تا بتواند همه را تحت پوشش قرار دهد؛ از این‌رو شرکتی را به نام «مزه سازان»ثبت شد؛ در این شرکت کار بسته بندی ترشیجات، ادویه‌جات و انواع و اقسام محصولات دیگر انجام می‌گیرد. در این اقدام تا کنون بیش از ۲۰ نفر مشغول به کار شده‌اند و علاوه بر این تعدادی نیز در زمینه پاک کردن پسته و فندق اشتغال دارند.

امام محله‌ای که به جنگ بیکاری جوانان رفت + عکس

امام محله‌ای که به جنگ بیکاری جوانان رفت + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha