دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/ اپلیکیشن "سوق مدائن" توسط یکی از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه قم در جهت تسهیل در امور صادرات به کشور عراق و معرفی محصولات ایرانی تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیش از ظهر شنبه هفدهم دی‌ماه در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم سامانه تجارت الکترونیک ایران و عراق با همکاری مرکز تجاری ایران در نجف و مرکز رشد دانشگاه قم راه اندازی شد.

در ابتدای این مراسم مرتضی هدایتی مدیر مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف گفت: روابط تجاری ایران و عراق از سال ۲۰۰۳ به شکل گسترده‌ای افزایش یافت اما متاسفانه در دو سال گذشته سهم کالاهای ایرانی در بازار عراق کاهش چشمگیر داشته است.

وی افزود: ما باید علاوه بر ظرفیت‌های معنوی در عراق به ظرفیت‌های اقتصادی نیز توجه کنیم.

ایشان اشاره کرد در حالیکه ایران ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و همچنین شش گمرک مهم در مرز دو کشور واقع شده است، اما باید واقع‌بینانه بگوییم که تعامل اقتصادی ما با عراق در چند سال اخیر موفق نبوده است.

هدایتی با اشاره به اینکه نقش ایران در بازسازی عراق در حال حاضر ناچیز است، تصریح کرد: ظرفیت‌های ایران در این زمینه بسیار بالا است و ما می بایست این نقش را تقویت کنیم و این سامانه نیز در همین جهت راه اندازی شده است رئیس مرکز تجاری ایران در نجف اضافه کرد: سامانه تجارت الکترونیک ایران و عراق با نام مدائن که به صورت برنامه کاربردی در یکی از شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه قم تهیه شده در جهت تسهیل در امور صادرات به کشور عراق و معرفی محصولات ایرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha