شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ چهارماه از طغیان جنسی گروهی از ساکنان شهوتکده های مجازی و حمایت همه جانبه رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان اسلام از قیام در مقابل احکام الهی می گذرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، جماعتی که در عین اقلیت وانمود می کردند اکثریت جامعه هستند و بهانه اغتشاشاتشان هم مسأله حجاب بود در حالیکه اکثر زنان پاکدامن و مردان غیور این سرزمین با آنها همراهی نکردند.

در این میان و در سکوت بخشی از مسئولان و نخبگان فرهنگی امروز بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی موضع خود در مورد حجاب را اعلام نمود.

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی اگرچه از نظر دینی، عقلی و عقلایی مطالب نسبتا صحیح و درستی بود اما توصیه پایانی این شورا به دستگاه ها و نهادهای مسئول نسبت به برخورد با هنجارشکنی ها، بیش از آنکه فرهنگی باشد امنیتی بود و به نظر می رسد چنین توصیه ای را شورای عالی امنیت ملی باید می کرد نه شورای عالی انقلاب فرهنگی.

در هر صورت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اینکه در مصوبه ۴۲۷ تکلیف دستگاه های مختلف، نسبت به عفاف و حجاب را مشخص کرده است اما ترک نظارت و پیگیری اجرای مصوبات و برنامه ریزی در تصویب و اجرای پیوست های فرهنگی متعدد جهت اجرایی شدن این قانون مساله ای است که پیش از هر کس این شورا باید پاسخگوی آن باشد.

در هر صورت این بیانیه بیانیه ای منفعلانه بود که آب سردی بر سر فعالان عرصه عفاف و حجاب ریخت چرا که از امروز کوچکترین فعالیت فرهنگی و اجتماعی برای ترویج عفاف و حجاب را نیز عده ای با چوب دو قطبی شدن فضای جامعه خواهند راند.

البته جوانان مؤمن و غیور در جامعه بسیارند و به وظیفه دینی خود عمل خواهند نمود و اجازه تعطیل شدن امر به معروف و نهی از منکر را نمی دهند اما اعضای مؤثر شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پاسخگوی مصلحت سنجی های منفعلانه خود در پیشگاه خداوند متعال باشند.

در این زمینه سخن بسیار است لکن تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha