دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مسئولین حوزه و بنیاد ملی نخبگان یزد

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مسئولان حوزه علمیه و بنیاد ملی نخبگان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، صبح امروز سه شنبه ٢٠ دی‌ماه نشست هم‌اندیشی مسئولین و مدیران حوزه علمیه و بنیاد ملی نخبگان استان یزد در دفتر بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی و آشنایی مسئولین و تسریع در طرح اجرایی برگزار شد.
در این نشست مدیران و مسئولان حوزه علمیه استان یزد به بیان پیشنهادات خود پرداختند که از جمله این پیشنهادات معرفی بنیاد ملی نخبگان به طلاب، تأسیس دفتری از بنیاد نخبگان در حوزه یا عضویت یکی از مدیران حوزه در بنیاد نخبگان و نیز تعریفی جامع و مشترک از نخبه برای استعداد های حوزه علمیه بوده است.
دکتر حیدر مفتاحی زاده رئیس بنیاد ملی نخبگان در استان یزد با تشریح طرح شهید وزوایی در بنیاد ملی نخبگان، عنوان کرد: تعاریف ما از نخبه در دانشجویان دارا بودن حداقل معدل بالای ١٨ و داشتن چند مقاله می باشد.
وی در پاسخ به پیشنهادات مدیران و مسئولین حوزه علمیه استان یزد گفت: بنیاد ملی نخبگان آماده تأسیس دفتری در حوزه علمیه استان یزد یا اختصاص دفتری در بنیاد نخبگان مربوط به روحانیت می باشد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام مروتی مشاور ارشد رئیس بنیاد ملی نخبگان یزد با تشریح طرح های نخبگانی شهید احمدی روشن و نیز طرح شهید بابایی، عنوان کرد: که در اجرای طرح شهید احمدی روشن برای مثال جهت حل مسأله ای استاد مربوطه برای حل آن از حوزه علمیه انتخاب و گروهی از طلاب و دانشجویان به این استاد داده می شود تا در این زمینه به تحقیقات لازم بپردازند.
وی در ادامه تأکید کرد: با پیشنهاد طرح ها و معرفی اساتید بلافاصله بنیاد نخبگان ساماندهی را شروع خواهد کرد.
طرح نخبگانی شهید احمدی روشن

بنیاد ملی نخبگان بر اساس شیوه‌نامۀ حمایت از هسته های دانشجویی مسئله محور (طرح شهید احمدی روشن) اجرا می‌شود، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی با شناسایی چالش‌ها و مشکلات کشور، هسته‌های نخبگانی مسئله‌محور را با مشارکت دانشجویان مشمول پشتیبانی‌های بنیاد ملی نخبگان تشکیل داده و به‌صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص به حل آنها می‌پردازند.

طرح نخبگانی شهید محسن وزوایی
بنیاد ملی نخبگان هر ساله به منظور هدایت هدفمند دانشجویان و طلاب صاحب استعداد برتر در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ‌کشور و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگانی آنان، به تعدادی از دانشجویان و طلاب صاحب استعداد برتر کشور تسهیلاتی را در سه مقطع «کارشناسی/ سطح 2»، «کارشناسی ارشد/ سطح 3» و «دکتری تخصصی/ سطح 4 و بالاتر» اعطا می‌کند.
طرح نخبگانی شهید بابایی
در این طرح، مسابقه‌ای علمی - تیمی میان تیم‌های دانشجویی برگزار می‌گردد و تیم‌های دانشجویی در مدتی معین برای ارائه خط‌مشی و راه‌حل یک مسئله، در چارچوب مقررات ذی‌ربط به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha