یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شارلی

حوزه/ پژوهشگر علوم سیاسی گفت: اهانت بی شرمانه نشریه فرانسوی، پرده دیگری از جنگ ترکیبی غرب علیه ایران اسلامی به شمار می رود.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به توهین های بی شرمانه رسانه های غربی به خصوص رسانه های فرانسوی به مقدسات دینی و شخصیت های اسلامی اظهار داشت: واقعیت آن است که این روزها اتحادیه اروپا نقش پلیس بد را ایفا می کند، چه آن که برخوردهای بی سابقه به خصوص آلمان و فرانسه با جمهوری اسلامی نشان از وحشت ناشناخته ای دارد که معلوم نیست از کجا نشأت می گیرد؛ سیاست کشورهای اروپایی بیش از آنکه دنبال هدفی باشد، شبیه انتقام است.

وی افزود: از سویی جای این پرسش وجود دارد که کاریکاتورهای توهین آمیز نشریه "شارلی ابدو" که در اروپا هم یک نشریه زرد به شمار می رود، در کجای سیاست خارجی فرانسه قرار دارد؟ پاسخ به این سوالات سخت نیست. شروع آشوب ها در ایران به رغم خسارات مادی و معنوی، برکاتی مثل انتشار اندیشه های رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشته است.

وی گفت: بر این اساس، یکی از دلایل تولید و انتشار این کاریکاتورها، ایجاد نفرت و بدبینی برای عدم مراجعه به افکار مقام معظم رهبری است، همچون کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام برای جلوگیری از رشد روزافزون گرایش به اسلام در اروپا.

این محقق و پژوهشگر علوم انسانی بیان داشت: دلیل دیگر، تحریک ایران برای انجام یک اقدام احساسی است. بهانه هایی مثل جنگ اوکراین و یا سرکوبی اعتراضات دیگر جواب نمی دهدو لذا باید به دنبال بهانه های تازه باشند، کما این که فشارهای سنگین جنگ ترکیبی در حالی رو به کاهش است که جمهوری اسلامی ایران هنوز از کارت های خود استفاده نکرده است.

وی افزود: به نظر می رسد وحشت اروپا بی دلیل نیست؛ ایران در حال عبور از خط پایان است و هیچ قدرتی توان جلوگیری از آن را ندارد. کسی چه می داند شاید به زودی پرنده های ایرانی به پرواز درآیند و صدای آژیرهای خطر، خواب خوش آرامکو، تلاویو و دیمونا را بر هم بزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha