یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: در غربی که ادعای حقوق زنان را دارد و از آزادی دم می زند، زنان را در فروشگاه ها می فروشند و در بسیاری از کشورهای غربی درصد بالایی از کودکان به صورت نامشروع به دنیا می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که در سالن حفظ و نشر آثار دفاع مقدس ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نشانه های محبت مرد به زن زمانی است که مرد خدمات زن را در جامعه و خانواده قبول می کند.

وی افزود: مقام و منزلت زن در دین اسلام یک مقام و منزلت خاص و بی‌نظیر است و عظمت انسان به روح الهی ای است که در وجود او به ودیعه و امانت گذاشته شده است و این امر هم ارتباطی به مذکر و مونث بودن شخص ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از دیدگاه عرفانی و معرفتی قدرت زن به دلیل وظائف خاصی که خداوند به او محول کرده، بیشتراز مرد است، و یکی از ابعاد قدرت زن احساس و لطافت اوست و امام علی (ع) یکی از اسلحه های انسان برای مقابله با شیطان را اشک چشم بیان می کند و زمانی این اشک چشم جاری می شود که عاطفه انسان غلیان کند و این نشان قدرت است که در زنان نمود بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: این که انسان برای رسیدن به خوبی ها گریه می کند نشان قدرت است و لذا بزرگان و عرفاء و انبیای ما از بکائین و زیاد گریه کننده ها بودند و گریه های شبانه امام علی (ع) ضرب المثل خاص و عام بود و البته گریه ای که برای رسیدن به تعالی انسانی باشد این خصوصیت را دارد.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: زن اگر ارزش این اشک چشم خود را که از عاطفه و عشق و علاقه او سرچشمه گرفته، بداند آن را در راهی مصرف می کند که موجب تعالی او بشود و لذا شیطان هم به این اشک چشم ها طمع می کند

وی تربیت و مربی بودن را یکی از صفات خداوند متعال عنوان کرد و گفت: مربی خلقت پروردگار عالم است و خداوند این صفت خود را به زنان داده است و زنان چون این قدرت را دارند خداوند آن ها را تربیت کننده انسان ها انتخاب کرده است و در کنار مردان بزرگ الهی نظیر شهدای بزرگ تاریخ، انبیای الهی، ائمه و علما همیشه یک زنی به عنوان مادر و یا همسر حضور داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غریی افزود: خداوند متعال وقتی در قرآن می خواهد از قدرت ایمان حضرت موسی (ع) سخن بگوید از ایمان مادرش هم سخن می گوید و در مورد دیگر انبیاء مثل حضرت عیسی، ابراهیم و ائمه علیهم السلام هم همین سنت جاری است.

وی عنوان کرد: زنان می توانند انسان ساز باشند و برای این مقام و منزلت نظیری وجود ندارد؛ یک زن از صبح تا شب بخواهد شکر این نعمت را بجا بیاورد، هرگز نخواهد توانست و دلیل این که در بین ۱۴ معصوم یک نفر معصوم وجود دارد، این است که یک زن برای همه کفایت می کند و لذا به همین دلیل هم حضرت زهرا (س) محور اهل بیت می شود.

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: هر زمان حضرت زهرا (س) وارد منزل می شدند پیامبر(ص) به احترام ایشان او بلند می شدند و دستش را هم می بوسیدند. حضرت زهرا (س) به تنهایی توانست نقش خود را برای ۱۳ معصوم ایفا کند و در این دنیای غرب که به دروغ خود را مدافع حقوق زنان معرفی می کنند شخصیتی مثل حضرت زهرا (س) وجود ندارد و ما باید این معارف را به دنیا منتقل کنیم.

وی افزود: در اسلام زن به جایی می رسد که بعد از صدها سال بزرگترین فیلسوف ها، فقها و دانشمندان آرزو می کنند که زیر پای ایشان دفن شوند. چنین روز هایی برای ما یک فرصت است تا معارفی که اسلام در خصوص زنان بیان کرده با هم دیگر به اشتراک بگذاریم و تفکر غربی را نیز با این معارف رسوا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در غربی که ادعای حقوق زنان را دارد و از آزادی دم می زند، زنان را در فروشگاه ها می فروشند؛ در فرانسه ۱۷ وزیر به خشونت خود علیه زنان اعتراف کردند و در بسیاری از کشورهای غربی درصد بالایی از کودکان به صورت نامشروع به دنیا می آیند.

وی بیان کرد: در غرب مقام زن را گرفته و او را به کالا تبدیل کرده اند، به گونه ای که این امر موجب اعتراض فرهیختگان شده است و زنانی که متوجه شده اند نظام لیبرال سرمایه داری می خواهد از زیبایی آنان استفاده ابزاری کند، در آمریکا اجتماع عفاف و حجاب برگزار می کنند.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha