پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ جشن ایام ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ مرتاض با بیان این که در اطاعت از ولایت ادعا و سخن کافی نیست باید در عمل نیز نشان دهیم، گفت: در امر اطاعت از ولایت باید همچون حضرت زهرا(س) دور امام چرخید و برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) مثل حضرت فاطمه(س) با عمل خویش از ولایت دفاع کرده و برای تعجیل ظهور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سمیه مرتاض امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با اشاره به این که امام زمان (عج) مادرشان حضرت فاطمه (س) را الگوی خودشان معرفی می کنند، اظهار داشت: حضرت امام زمان (عج) الگوی همه انسان ها و حجت الهی در روی زمین هستند اما مادرشان حضرت فاطمه (س) را به عنوان الگوی خودشان معرفی می کنند.

وی افزود: در زمان دسترسی به معصوم مردم همه مسائل دینی و شرعی را از ایشان دریافت می کردند، اما زمانی که دسترسی به معصوم نباشد و حضرت در پرده غیبت باشد باید مسائل دین را از علمای دین که از منابع روایی، قرآنی، عقل و اجماع به دست آورده اند، اخذ کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مسئله تفکر و تعقل که در روایات بیان شده است بسیار ضعیف عمل کرده ایم و صرفا به فهم ظاهری آن ها بسنده شده است و این نتیجه ضعف ما در امام شناسی است؛ اگر در مورد زندگی ائمه(ع) و روش آن ها در برخورد با مسائل روز تحقیق کرده و گفتارشان را بر رفتارهای روزگار تطبیق بدهیم در مسائل و حوادث روز درمانده نخواهیم ماند.

وی تصریح کرد: از آن جایی که همه اهل بیت(ع) نور واحد هستند، ما باید در زندگی ائمه معصومین(ع تحقیق و مطالعه کنیم و آن ها را با مسائل روز تطبیق بدهیم.

مرتاض در ادامه با اشاره به شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) گفت: برای الگو گیری از زندگی حضرت زهرا (س) باید اول ایشان را به درستی بشناسیم؛ ولایت مداری یکی از مهم ترین اوصاف حضرت است و هر کجا حضور می یافتند از امام علی(ع) دفاع می کردند و به مردم فرمودند: «امام همچون کعبه است که باید به سویش حرکت کنند، نه این که او به جانب مردم رود. به خدا سوگند اگر می گذاشتند که حق بر مدار خود بچرخد و آن را برای اهلش باقی می نهادند، و از خاندان محمد (ص) پیروی می کردند، هیچ گاه دو نفر یافت نمی شدند که درباره خدای تعالی به اختلاف پردازند، و این روش از گذشتگان برای آیندگان به ارث می رسید و آیندگان آن را به میراث می بردند، که قائم ما (عج) که نهمین فرزند حسین (ع) است، قیام می کرد».

وی با بیان این که در اطاعت از ولایت ادعا و سخن کافی نیست باید در عمل نیز نشان دهیم، تصریح کرد: در امر اطاعت از ولایت باید همچون حضرت زهرا(س) دور امام چرخید و برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) مثل حضرت زهرا(س) با قلب و زبان و عمل خویش از ایشان دفاع کرده و برای تعجیل ظهور کمک کنیم.

این جشن که با حضور طلاب، عموم بانوان و مادر شهید جودی برگزار گردید، با اهدای هدیه به بانوانی که نام فاطمه و زهرا داشتند، دست بوسی مادران توسط طلاب و اهدای گل به آن ها، تجلیل از مادر یکی از طلاب که صاحب 6 فرزند است وهمچنین تقدیر از طلاب فعال فرهنگی و آموزشی خاتمه یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha