یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هلال احمر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در نشستی با مسئولان هلال احمر استان خواستار برگزاری کلاس های آموزشی امدادگری ویژه حوزویان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به تفاهم نامه میان حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر گفت: در راستای گسترش ارتباطات و همکاری حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر و به منظور بهره گیری از مشارکت و حضور طلاب و فضلای حوزوی در فعالیت های داوطلبانه بشر دوستانه متناسب با شئون حوزه های علمیه، این تفاهم نامه همکاری منعقد شده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به موضوع تفاهم نامه گفت: تعامل و همکاری متقابل در راستای بهره گیری از امکانات، حمایت ها و تسهیلات جمعیت هلال احمر به منظور استقرار، تقویت و توانمندسازی طلاب مدارس، مراکز تخصصی و حوزه های علمیه سراسر کشور موضوع این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام خدری با اشاره به برخی محورهای همکاری میان حوزه علمیه و جمعیت هلال احمر، ابراز کرد: امکان بهره مندی از ظرفیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و بین الملل جمعیت هلال احمر توسط حوزه علمیه، برنامه ریزی جهت انجام فعالیت های اجتماعی، امدادی، اردویی، ورزشی، عام المنفعه و... برای اعضای گروه های امدادی طلاب و اجرای آن با هماهنگی حوزه، برخی از محورهای این همکاری است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، تأسیس خانه هلال، تجهیز فضای های مورد نظر حوزه به امکانات امدادی، وسایل کمک های اولیه و همکاری در تجهیز ملزومات اداری آن، حمایت از تشکیل گروه های روان شناسان و مشاوران امدادگر حوزوی، برگزاری کارگروه ها و دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه، بهداشت و آموزش های ویژه حوادث، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و سایر دوره های مورد علاقه طرفین را از دیگر محورهای همکاری بین این دو نهاد عنوان کرد.

حجت الاسلام خدری گفت: برگزاری دوره های توان افزایی جهت آمادگی طلاب و مبلغان، حمایت از طرح ها و پروژه های علمی، تحقیقاتی، پایان نامه های حوزوی و اعضای گروه های امدادی طلاب در راستای اهداف جمعیت هلال احمر و راه اندازی، تقویت و توانمندسازی کانون های طلاب در مدارس علمیه از دیگر محورهای همکاری است.

وی با تأکید بر مسأله آموزش اظهار کرد: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون در موضوع امدادرسانی بسیار می تواند در یاری رسانی مردم هنگام بروز حوادث تأثیرگذار باشد، هر چند طلاب و روحانیون در مواقع بروز حادثه همیشه حضور داشتند و بیشتر به فعالیت در موضوعات روحی و روانی مشغول بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha