جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تأثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش بانوی آفتاب که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر برگزار شد گفت: حضرت زهرا(س) یک انسان کامل و به صورت جامع به دست پیغمبر اکرم(ص) تربیت شد و در ارزش‌های انسانی به کمال رسید.

امام جمعه زاهدان افزود: همان‌گونه که رشد جسمی انسان به صورت جامع و متوازن است تربیت روح، جان و شخصیت انسان هم باید جامع و متوازن باشد و نباید انسانی تک بعدی باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در خصوص خود بیان فرموده است: "خداوند متعال مرا تربیت کرده و این کار را به خوبی انجام داده است" و حضرت زهرا(س) نیز به دست همین پیامبر به صورت جامع رشد داشته و در ارزش‌های انسانی به قله کمال رسیده و انسان کامل و الگویی برای همه انسان‌ها شده است.

وی به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) پرداخت و عنوان کرد: حضرت زهرا(س) دارای رابطه قوی با پدر بود و از او پشتیبانی کرد و در مقام فرزندی به گونه‌ای عمل کرد که مادر پدر نام گرفت و باید دید در جامعه امروزی چه مقدار رفتار فرزندان با پدر و مادر خود به چنین الگوهایی شباهت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در مقام همسری نیز الگو و با مهر و محبت هم‌پای همسر بود و کانون خانواده را برای همسرش که اولین رزمنده جهان اسلام بود گرم و آرام حفظ می‌کرد و همچون کوه در کنار امام علی (ع) ایستاد و خطاب به همسرش عنوان کرد جانم فدای تو و پیش مرگ تو می‌شوم در شر و خیر، خوشی و ناخوشی با تو خواهم بود و با وجود چنین الگویی متاسفانه امروز با آسیب‌هایی مواجه هستیم و برخی همسران با طلاق‌های عاطفی مواجه شده‌اند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه‌های مختلف جامعه حضور و ایفای نقش می‌کرد و این شخصیت جامع برای ما الگوست. ما باید از شخصیت جامع و از ابعاد مختلف شخصیت ایشان درس گرفته و برای رسیدن به تربیت جامع، متوازن و رسیدن به قله‌های کمال تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی بیان کرد: مادران باید برای تربیت فرزندان و اعضای خانواده تلاش کنند زیرا جایگاه مادر بسیار رفیع است و در منظومه معارف اسلامی تاکیدات زیادی به مقام مادر و پدر شده است و دلیل آن اهمیت کار یعنی تربیت کادر برای جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: مادر در خانه کادرسازی و نیروسازی می‌کند و در این جهت رنج و سختی‌های را تحمل می‌کند و نتیجه کار او با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: مادران باید استوار، محکم، مقاوم و پایدار در این سنگر مانده و تلاش کنند و هر مادر خانه را پایگاه بسیج و خود را فرمانده پایگاه بداند و همان‌گونه که بسیج بسته‌ای از کارهای فرهنگی را انجام می دهد مادر نیز باید در خانه این کار را انجام دهد البته کار مادر محدود به خانه نیست و این حداقل کاری است که باید انجام دهد.

وی ادامه داد: تأثیر کار مادر در گذشت زمان مشخص خواهد شد و باید با مدیریت محیط خانه انسان‌هایی را تربیت کند که برای آینده کشور مفید باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha