شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام سعیدی

حوزه / مدیر حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حوزه علمیه استان ۱۲ مرکز آموزشی فعال در استان دارد، گفت: ۷۵۰ طلبه در استان مشغول فعالیت هستند که ۵۱۹ نفر در مراکز آموزشی استان و ۷۰ نفر دانش‌پژوه در مرکز تخصصی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین ابواسحاق سعیدی امشب در جلسه با استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه حوزه علمیه استان ۱۲ مرکز آموزشی فعال در استان دارد، اظهار داشت: ۷۵۰ طلبه در استان مشغول فعالیت هستند که ۵۱۹ نفر در مراکز آموزشی استان و ۷۰ نفر دانش‌پژوه در مرکز تخصصی مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌ علمیه چهارمحال و بختیاری، افزود: ۵۵۰ طلبه‌ای که در مدارس امین، طرح هجرت و طرح بینات مشغول فعالیت‌ هستند، ۶۰ هزار مخاطب را پشتیبانی می‌کنند و در حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با این ۵۵۰ نفر در ارتباطند.

وی یادآور شد: در مقایسه معاونت‌های مختلف حوزه‌ علمیه در سطح کشور، استان روند رو به رشدی را دارد و در سال گذشته از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۲ ارتقاء پیدا کردیم.

کسب رتبه‌های برتر کشوری در عرصه‌های مختلف

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: حوزه‌ علمیه استان از نظر پژوهشی رتبه دوم، از نظر وضعیت سنجی منطقه‌ای و آماری تنها استان مطلوب و از نظر برگزاری کارگاه‌های آموزشی رتبه اول در کشور را دارد که نتیجه یک کار فکری و جمعی استانی و شهرستانی است.

وی با بیان اینکه معاونان استانی یک تنه و شبانه روزی با کمبود امکانات فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در سفرهای شهرستانی وضعیت مناطق و مدارس علمیه از نظر تهذیب، کتابخانه‌ها، اتاق‌های سایت و موارد آموزشی بررسی و در جلسه در مورد نقاط قوت و ضعیف مدرسه بحث و در نهایت راهکارهای لازم ارایه می‌شود.

مدیر حوزه‌ علمیه استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در استان با برخی نهادها از جمله سپاه، سازمان تبلیغات، امور مساجد و دانشگاه، تفاهم‌نامه‌های تبلیغی، سیاسی و اجتماعی جهت اعزام مبلغ امضا شده است.

وی به جایگاه و اهمیت حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) زمانی که می‌خواهند وزن علما را مشخص کنند، در حدیثی می‌فرمایند: «روز قیامت جایگاه علما بر جایگاه شهدا برتری می‌یابد» یا در حدیثی دیگر علما را وصی پیامبران نامیدند و احادیث بسیار دیگری نیز این مقام و جایگاه را ترسیم و تعریف می‌کنند.

وی افزود: حوزه علمیه ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند به عموم مردم استان در عرصه‌های مختلف خانواده، ازدواج، تحصیل و ازدواج خدمات ارایه کند، اما باید زیرساخت‌های آن نیز ایجاد شود.

مدیر حوزه‌ علمیه استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: استاد، مبلغ و طلبه در سطوح مختلف نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی دارند، اما متاسفانه بودجه برگزاری این دوره‌ها را نداریم.

وی ادامه داد: در عرصه عمرانی حوزه نیز اقداماتی انجام شده اما کارها به علت نبود اعتبار نیمه‌کاره رها شده و می‌طلبد با بودجه جدید این پروژه‌های نیمه‌کاره را به مرحله بهره‌برداری رساند.

رئیس حوزه‌ علمیه استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف مجتمع حوزه‌ علمیه، تسریع در برگزاری کنگره «عالمان دینی چهارمحال و بختیاری» با مدیریت حوزه علمیه و تسهیل مصوبات سفر مدیر حوزه‌های علمیه کشور به استان، از جمله مواردی است که انتظار داریم مورد توجه دولت قرار گیرد.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    0 0
    استان چهار محال و بختاری از بی عالمی رنج می‌برد. تنگ نظری، حسادت، سوء ظن و... موجب شده تا بعضی مناصب داران حوزه فرهنگی استان اجازه ندهند علمای ربانی به اسلام و انقلاب در استان ما کمک کنند. خبرگزاری حوزه را دعوت میکنم تا از واقعیت های میدانی گزارش تهیه کند نه گزارش های اداره ای