دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله العظمی صافی

حوزه/ اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، پنجشنبه ۲۹ دی ماه در مسجد امام حسن عسکری( ع) در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ابوالحسن معنوی  عصر امروز در نشست خبری  که در حسینیه مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اولین سالگرد ارتحال مرجع بصیر حضرت  آیت‌الله صافی گلپایگانی روز  پنجشنبه ۲۹ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی افزود: مراسم ویژه بانوان هم روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد الغدیر قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام معنوی تصریح کرد: مراسم دیگری هم ۶ بهمن ماه ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در عتبه حسینی (ع) در کربلای معلی  در محل دفن ایشان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  گفت: این مراسم در قم با سخنرانی آیت الله اعرافی و با حضور علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

وی با بیان گوشه ای از امتیازات و ابعاد زندگی پربار آن مرحوم، درجات والای علمی، تألیف بیش از ١٢٠ جلد کتاب به زبان های فارسی و عربی، ٨٠ سال تمرکز بر پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی، خدمات اجتماعی نظیر ساخت مساجد و دارالایتام ، تهیه ١٢ هزار جهیزیه برای نیازمندان، ساخت خانه های عالم و لوله کشی آب در روستاها را از جمله این ویژگی ها عنوان کرد.

 حجت‌الاسلام معنوی عنوان کرد: حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی شخصیتی ممتاز و برجسته در سطح مراجع تراز اول حوزه علمیه قم بودند.

وی با بیان اینکه ایشان از نظر علمی شاگرد حقیقی قرآن و عترت بود، ادامه داد: وی عالمی بود که در عصر جدید بیشترین استفاده را از قرآن و عترت داشت و این امر در وجودشان محسوس بود.

رئیس ستاد بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با بیان اینکه ایشان لحظه‌ای از پژوهش، تحقیق و مطالعه غافل نشد و عالمی به روز بود، اظهار کرد: آیت‌الله صافی گلپایگانی همه آرا را پیگیری و بررسی می‌کرد تا اگر به عنوان یک سرباز دین نقدی لازم است ورود پیدا کند. همچنین اگر آرای ارزنده‌ای وجود داشت از کسی که وارد این عرصه شده بود تقدیر و پشتیبانی می‌کردند.

وی عرضه کردن قرآن به زبان امروز را یکی دیگر از اهتمام های آیت‌الله صافی گلپایگانی دانست، گفت: هر مکتبی با رویکردهای مختلفی در قرآن وارد می‌شوند اما حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی قرآن را با رویکرد بیانات اهل‌بیت (ع) به جامعه عرضه می‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    ازشمار دوچشم ، يك تن كم… وز شمار خرد ، هزاران بيش يكسال گذشت!! واقعًا جايشان خالى ست مردبزرگ وكم نظيرى بودند. روحشان شاد.