دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image-20230116145958-1.png

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به تلاش غرب در ارائه جایگاهی معکوس برای زنان، تصریح کرد: بانوان در ادبیات اصیل همه فرهنگ ها و کشورها، همیشه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره مطلوب و مرد همواره طالب بوده است. زن نباید خود را حراج نموده و به رایگان عرضه کند؛ همانگونه که هر سخن ارزشمندی که نباید به هرکس گفته شود، «سِر» نام دارد؛ زنان نیز اسرار هستند و باید ارزش و جایگاه خود را به خوبی بشناسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی در جشن دانش آموختگی شماری از طلاب مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، ابراز داشت: همه شما باید برای مقاطع مختلف زندگی خود هدفگذاری نمایید و تلاش کنید تا به آنها دست یابید. حتی باید برای مرگ خود نیز هدف داشته باشیم و پیش از رسیدن زمان آن، به هدف های اصلی زندگی خود رسیده باشیم و در این صورت، زندگی ما مصداق حیات طیبه خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از تلاش ها و مجاهدت علمی دانش آموختگان مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، اذعان داشت: گاهی خود ما تعجب می کنیم چطور طلبه ای که شاید روز نخست حضور در این مجتمع، قادر به سخن گفتن به زبان فارسی نبود، امروز پرچمدار ترویج علوم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر جهان شده است. امروز هر کدام از شما به اندازه خود نسبت به جامعه و اطرافیان خود مسئولیت دارید و باید تلاش کنید حتی در برابر کسانی که نسبت به هدایت مقاومت به خرج می دهند، صبوری داشته باشید.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، کار فعال فرهنگی را تنها با صبوری و استمرار نتیجه بخش دانست و گفت: عالم دینی باید مخاطب خود را دوست داشته باشد. پیامبر نسبت به مخاطبان لجباز خود بیشتر اهتمام داشت و حریص به هدایت آنان بود. این علاقه باید در شما نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، هدایت یک نفر ارزشمندتر از هر چیزی است که خورشید بر آن می تابد و این وظیفه شماست که باید قدردان آن باشید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با اشاره به جایگاه رفیع زن در اسلام، خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند ما در جریان زن از دنیا طلبکاریم. تبیین این حرف دریایی از مطلب است. در اسلام وظیفه هدایت در خانواده که جامعه ای کوچک اما فراگیر است، به مادران سپرده شده است که عاطفه، محبت و همه ابزارهای لازم آن نیز در او وجود دارد. این وظیفه به قدری ارزشمند است که قدمگاه مادران بهشت می شود.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی در پایان با اشاره به تلاش غرب در ارائه جایگاهی معکوس برای زنان، تصریح کرد: بانوان در ادبیات اصیل همه فرهنگ ها و کشورها، همیشه از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره مطلوب و مرد همواره طالب بوده است. زن نباید خود را حراج نموده و به رایگان عرضه کند؛ همانگونه که هر سخن ارزشمندی که نباید به هرکس گفته شود، «سِر» نام دارد؛ زنان نیز اسرار هستند و باید ارزش و جایگاه خود را به خوبی بشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha