یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست مجازی که در بستر پیام رسان روبیکا با عنوان « زن، هویت و رسانه»  برگزار شد

فعال فرهنگی حوزه زنان در نشست «زن، هویت و رسانه»، بازیابی هویّت زن در فضای حقیقی و مجازی را از وظایف فعالان فرهنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، معصومه حکیمیان روز گذشته در نشست مجازی که در بستر پیام رسان روبیکا با عنوان «زن، هویت و رسانه» برگزار شد، بیان کرد: ما در ایام شهادت و ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برنامه های متعددی داریم اما با کمی توجه و صداقت متوجه می شویم که اگر بخواهیم واقعا از ایشان تقلید کرده و فاطمه گونه زندگی کنیم، باید به گونه دیگر در رفتار و عمل خود نشان دهیم و فقط به «فاطمه‌ستایی»، بسنده نکنیم.

وی اظهار کرد: در زمان کنونی گاهی با پدیده کم شدن شأن و ارزش زن روبرو هستیم، در حالی که در صدر اسلام، با ظهور دین اسلام بر شأن و هویت زن افزوده شد، ولی اکنون شیطان‌صفتها برخلاف اسلام عمل کرده و جنگ وحشتناکی علیه زن و اسلام به راه انداخته اند.

فعال فرهنگی ادامه داد: ما در جنگ بودن جنگ نرم شکّی نداریم بلکه باید ابعاد مختلف این جنگ را درک کرده و با بررسی دقیق عملیات آنها وظیفه خود را دانست؛ ما همیشه مأمور به دفاع نیستیم و گاهی ما مأمور به حمله‌ایم و بهترین دفاع، حمله است .

حکیمیان با بیان اینکه شروع جنگ از زمانی آغاز شد که خداوند انسان را آفرید و شیطان از فرمان خدا تمرّد کرد، افزود: همه جنگ های تاریخ پیشینه نبرد نرم دارد و بنابراین کارسازترین نبرد بین حق و باطل جنگ نرم است و باید باور کنیم و به جوانان هم بفهمانیم که ما در جنگ هستیم و این نبرد حق و باطل است؛ این نبرد گاهی به نفع انبیاء و اولیای خدا بود اما گاهی هم عقب نشینی می کردند.

وی تصریح کرد: در یک برهه از زمان، در قالب بحران مدیریت عده محدودی برای کل مردم جهان تصمیم گرفتند و این دعوایی که ما را به تکاپو می اندازد را به وجود آوردند و بر سبک زندگی مردم اثر گذاشتند و پس از آن با شعار های انسان دوستانه و با اسم فرهنگ و آزادی شروع به سلاخی عفت زن و خانواده کردند.

حکیمیان با اشاره به اینکه ما باید در قالب ابزار رسانه شروع به جنگ و پاسخگویی به حمله دشمن کنیم، گفت: این هجمه در میدانی بسیار وسیع همراه با پیشینه ای اتفاق می افتد و ملاحظه می شود در سراسر جهان بر نحوه سخن گفتن مردم هم تاثیر می گذارد .

فعال فرهنگی حوزه زنان ابراز کرد: زیست عفیفانه ای که باید زن داشته باشد هم در فضای حقیقی وهم در فضای مجازی برازنده زن است و این در دایره اخلاق زن است و در سایر ابعاد هم باید برای این هدف مقدس تلاش کرد.

وی ادامه داد: عده ای اصل مسئله هویت را جدی نگرفته و به حواشی آن توجه کردندو این امر سبب ایجاد مسائل جاری شد؛ ما باید با پاک زیستی و آموزش آن به زنان خود در فضای مجازی و حقیقی هویت زن را بازیابیم و با آگاهی کامل از منطقه، عمق و وسعت جنگ، برای مبارزه در این نبرد تلاش کرد و رعایت شئون الهی در این امر نیز بسیار حائز اهمیت است در این رابطه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند:«کسی که برای خدا باشد خدا برای اوست .»

حکیمیان با اشاره به تأکید ریاست جمهوری کشور، بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم را نقشه راه و بهترین منبع ما برای آرامش و نتیجه گرفتن دانست و گفت: کتاب «حماسه فاطمی» منبع بزرگ و مناسبی است که بر مبنای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نوشته شده است و در این کتاب به زیست انقلابی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و رسم ایشان برای مبارزه با شیطان پرداخته شده است.

وی اضافه کرد: علت اینکه ما در مورد هویت زن سخن می گوییم این است که در هر بخش و با هر دید دیگری بحث شود نتیجه لازم را به ما نمی دهد باید هویت زن حفظ شود تا بتوانیم به مقصد برسیم و سعی کنیم هدف غایی در فعالیت ها این باشد که فرهنگ مقاومتی را شکل دهیم و بسازیم تا از دشمن در امان باشیم و در این صورت می توان دشمن را پیشاپیش شکست داد. برای

حکیمیان با بیان اینکه افرادی که در اغتشاشات مسبّب خسارت به مردم شدند، انسانیّت را فراموش کرده بودند، اظهار کرد: محور ما احیای هویّت است؛ آیات و روایات زیادی در این رابطه وجود دارد که باید هویت دینی را زنده کرد و از توحید با افراد سخن گفت ؛ دشمن، جوانان ما را عروسک خیمه شب بازی کرد و در برنامه های خود ، سعی کرد خدا را از آن ها بگیرد، بنابراین ما باید خدا را محکم برای مردم معرفی کنیم.

وی متن قرآن و سبک زندگی معصومین را نقشه راه و زندگی انسان های دانست و افزود: ما نباید بر اساس متون نوشته شده در فضای مجازی که منبع آن مجهول است، عمل کنیم . لازم است از قالب دفاعی خارج شده و در قالب تدافعی و به صورت حمله و با جنس نور سراغ مردم رفت چرا که اگر حرف حق گفته شود، آنها می پذیرند و فطرت حقیقت جوی مردم هنوز است.

وی خواندن مکرّر بیانیه گام دوم انقلاب را توصیه کرد و گفت: بیانیه گام دوم را در رأس کار رسانه ای خود قرار دهید تا ضریب انحراف پذیری در جامعه کم شود و تلاش شود جهاد امر به معروف، جهانی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha