شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضایی اصفهانی

حوزه/ رئیس انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه گفت: با پیگیری های کمیسیون حوزوی وزارت علوم درختواره رشته های قرآنی در حال تدوین است و این می تواند نقطه عطف همکاری حوزه و دانشگاه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هیئت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه شامگاه سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست‌ هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی که در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: امروز به برکت مشارکت مدیران مراکز و گروه‌های قرآنی حوزوی اقدامات خوبی در حال شکل گیری است. فعالیت ارزشمند کمیسیون حوزوی وزارت علوم در راستای تبیین، ترویج و تبلیغ بیش از پیش قرآن و رشته‌های مرتبط قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به ویژه کتاب سال قرآن و تفسیر که می‌بایست دوشادوش کتاب سال جمهوری اسلامی و سایر کتاب‌ سال‌های مطرح کشور برگزار گردد، نمونه‌ای از این مشارکت و هم‌افزایی‌ها است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری افزود: برپایی این کنگره در ابعاد مختلف سیره علمی و عملی رهبر انقلاب، مصداق جهاد تبیین است و قطعا همچون خاری در چشم دشمنان اسلام وانقلاب خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی ادامه داد: احیای رشته نسخ خطی در وزارت علوم و اجرای آن توسط دانشگاه دارالحدیث اقدام ارزشمند دیگر کمیسیون حوزوی در این وزارت خانه است که با همکاری و همراهی سایر مجموعه‌های حوزوی در تدوین هر چه بهتر نظام درختواره قرآنی این وزارت خانه، می‌تواند نقطه عطف همکاری حوزه و دانشگاه باشد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه بیان کرد: توجه و اهتمام جدّی جهت جمع‌آوری نسخ خطی قرآن و تفسیر که توسط دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم شروع شده است با حمایت راسخ انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه و مشارکت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و سایر نهادهای حوزوی می‌تواند این حرکت را قوی تر از گذشته پیش ببرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha