شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمدجواد هراتی، قائم مقام وزیرعلوم

حوزه/ رئیس مرکز همکاری و توسعه پژوهش و آموزش‌عالی قرآن و علوم انسانی از ابلاغ آیین‌نامه جدید قرآنی ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی در وزارت علوم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدجواد هراتی، قائم مقام وزیرعلوم در امورعلوم انسانی شامگاه سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست‌ هم‌اندیشی مدیران مراکز و گروه‌های علمی قرآنی که به میزبانی انجمن قرآن پژوهی حوزه در دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاق مهمی رخ داد و آن واگذار کردن حوزه قرآن به اساتید و متخصصان قرآن بود و مرکز قرآن در وزارت علوم به مرکز پژوهش و آموزش قرآن کریم تغییر یافت.

وی ادامه داد: در این دوره نگاه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی به همت کمیسیون حوزوی وزارت علوم از یک عنوان صِرف به نگاهی تبلیغی و ترویجی توسعه پیدا کرد و کارگروه‌ها و کمیته‌های علمی مرتبط شکل گرفت.

هراتی به آیین‌نامه قرآنی جدید وزارت علوم اشاره کرد و گفت: در این آیین‌نامه مقرر شده است که دانشجویان کارشناسی رشته‌های علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی در هر رشته و گرایشی که هستند در کنار دروس خود چند درس قرآنی را می‌گذرانند و مدرک آن را از وزارت علوم دریافت می‌کنند.

قائم مقام وزیرعلوم در امور علوم انسانی بیان کرد: آموزش‌ عالی آمادگی پذیرش ایده‌های قرآنی انجمن علمی قرآن پژوهی حوزه را دارد، کما اینکه تا کنون اقدامات خوبی پیرامون رشته‌ها صورت گرفته است، برای مثال؛ رشته معارف قرآن کردیم و تربیت مربی قرآن کودک از جمله آن است.

وی یادآور شد: به همت کمیسیون حوزوی وزارت علوم درختواره رشته‌های قرآنی در وزارت علوم تدوین شده است و قطعا با همکاری انجمن علمی حوزه و بازنگری درختواره رشته‌های قرآنی حوزه علمیه، می‌تواند مکمل خوبی برای درختواره قرآنی وزارت علوم باشد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha