دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار امام خامنه ای

حوزه/ رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، تولید و ارائه محصولات فاخرِ مبتنی بر فکر نو، و در نظر گرفتن اقتضائات اجتماعی و فرهنگی تبلیغ را در عین خشیت کامل از پروردگار، دو وظیفه مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی خواندند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که در سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است، با استناد به آیات قرآنی، خشیت از پروردگار به معنای «ملاحظه، رعایت و مراقبت» را راهبرد ضروری و همیشگی فعالان عرصه فرهنگ و تبلیغ دانستند و افزودند: دستگاهها و عناصر فرهنگی - تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه نباید از جنجال و هوچی گری و اتهامات ترسید.

ایشان توجه به اقتضائات اجتماعی در تبلیغ را نادیده گرفتن خشیت الهی ندانستند و گفتند: کارهای فرهنگی لوازمی دارد که باید به آنها توجه کامل کرد.

ایشان توجه به لسان قوم را در فعالیت های فرهنگی- تبلیغاتی از جمله این اقتضائات برشمردند و گفتند: زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه های انقلابی تفاوت داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی بازار فکر و محصولات نو در داخل و خارج را پررونق خواندند و گفتند: با تولید فکر نو، فرآوری آنها و تبدیلشان به محصولات فاخرِ دارای بسته بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید.

ایشان با ابراز ناخرسندی از کم کاری در این عرصه گفتند: سازمان تبلیغات و حوزه هنری در عرصه های مختلف، کار خوبِ زیاد کرده اند اما نه به اندازه عمر حدوداً چهل سال خود، بنابراین باید کار و تلاش را مضاعف کرد.

اهمیت دادن به نیروی انسانی زبده به عنوان محور اساسی مجموعه های فرهنگی، حفظ نیروهای خوب سازمان تبلیغات در همه رشته ها،‌مراقبت از نیروها و مواظبت در زمینه آفات برون سپاری کارهای فرهنگی تبلیغاتی، چهار نکته دیگر رهبر انقلاب در این دیدار بود.

ایشان در این زمینه گفتند: البته باید از ظرفیت های مردمی حداکثر استفاده را کرد که در این زمینه جشنواره عمار نمونه خوبی است.

حفظ شادابی، سرزندگی، خوشحالی و خشنودی مردم از دیگر نکاتی بود که ایشان به عنوان یکی از وظایف مهم دستگاههای فرهنگی تبلیغاتی بیان کردند.

رهبر انقلاب در تشریح بیشتر ابعاد و اهمیت این موضوع گفتند: البته اگر وضع اقتصاد و زندگی مردم بهتر شود شادابی و خشنودی آنها تا حدودی تأمین می شود اما جدا از این مسئله هم می توان با مشارکت خود مردم، کارهای متنوع – شیرین و سرزنده ای انجام داد.

بخش آخر سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار حاوی چند توصیه از جمله پرهیز از جناح گرایی بود.

ایشان گفتند: در کل کشور به اتحاد کلمه و همدلی نیاز داریم چه برسد به مجموعه‌های انقلابی که باید کاملاً از افتادن در دام نحله‌های گوناگون فکری و جناح گرایی پرهیز کنند.

خودداری از کارهای صرفاً ویترینی و شکلی، و مراقبت از تولید آثار خنثی و بدون جهت گیری صحیح توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به رئیس و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این دیدار، از فعالیتها گزارش داد.

حجت‌الاسلام محمد قمی گفت: جوانگرایی – پرورش نیرو و جهاد تبیین را جدی گرفته و در اولویت قرار داده‌ایم و سعی داریم به سهم خودمان به تأمین نیازهای فرهنگی جامعه کمک کنیم، البته در برخی زمینه‌ها همچنان ضعف داریم.

آقای دادمان رئیس حوزه هنری هم در گزارش کوتاهی گفت: مسیر رشد حوزه در زمینه ادبیات و کتاب را ادامه داده‌ایم اما سعی کرده‌ایم در دیگر زمینه‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای هم با تکیه بر ظرفیت درخشان جوانان همه مناطق کشور فعال باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سازمان ملل حسین CA ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 4
    سلام آقا جان! دیدار با شما که پایان ندارد! دشمنان بشر مشغول در سازمان های باطل خودشان هستند! هر چه مشغولتر، بهتر.ما هم مشغول مجاهدت و مقاموت در سازمان ملل حسین(ع) هستیم! شبکه ی ملی ملت امام حسین را باید شناخت! پیام رسانهای دشمن هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک 🇵🇸 تمام می شود. باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! اکثر مردم به نحوی غرب زده هستند...به نحوی بت و گوساله پرستند و تحت تاثیر تبلیغات نادرست. ما در دانشگاه های دشمن نه درس میخوانیم، نه کار و نه تدریس! ما از علم و ایمان امام و شهدا و شما تغذیه میکنیم! همنشینی با مردم/معلم/استاد های مریض/جاهل/منحرف (چه بخواهد در ایران باشد، یا در خارج ایران یا در فضا باشد) سند 2030 را در امروز 2023 وارد ذهن، روح و فکر میکند. پیام رسانهای دشمن گوشمون را سنگین میکند! حالا پیام رسان پیامبر اسلام چه و که خواهد بود؟ از نظر حاج قاسم، جبهه یک مکتب بود و رزمندگان در آن پیام‌گیران و پیام‌دهندگانی بودند که سخن و عمل‌شان از اوج معارف دینی و انسانی آنان حکایت داشت. این باور وزرای ما هم هست! وزیر آموزش و پرورش خطاب به همسر شهید بلباسی گفتند:«شما هم مانند شیرزن کربلا، حضرت زینب، پیام‌رسان این شهیدان هستید و من خوشحالم که توفیق داشتم در خدمت شما و فرزندان این شهید بزرگوار باشم.» برگزاری کلاس در برنامه های واتس اپ و تلگرام و... ممنوعه! کلاس باید داخل برنامه شاد شهدا برگزار بشود- چه در داخل ایران، چه در خارج! آیت الله میرباقری نماینده مجلس متقین ما گفتند:«امام زمان(عج) مظهر حق و نابودی باطل هستند و با ظهورش جهان تشنه عدالت سیراب خواهد شد.» باید باطل را نابود کرد! آتش زدن سطل آشغال به چه درد میخورد؟ باید باطل دشمن را انداخت تو سطل آشغال! باید بت و گوساله ی امروز را بشناسیم،بشکنیم و بسوزانیم. «وَانْظُرْ إِلَى إِلَهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا» قبل از آن که دشمن ما (و دشمن بشریت!) قرآن،مسجد و ما و فرزندانمون را بسوزاند. «قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فَاعِلِينَ». ما حق انتخاب داریم – حق انتخاب حق یا باطل! ما هوادار حق هستیم و میل و Mail ما با سید علی ! 📩 چند تابعیتی نباشیم! از خط (و✍🏼) و خطوات شیطان تبعيت نکنيم! فَاتَّبِعُوا ملة محمد (ص)! از آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم! ما ملت شهادتیم! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • مبین IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    1 4
    روحی وقلبی فداک امام خامنه ای. حفظه الله.
    • لحظه‌ها با ‌تو CA ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 4
      هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و بیت هستیم. بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! سلام آقا جان! ما در محضر شما هستیم! «لحظه‌ها بی‌تو بی‌ملاحظه‌اند...» 🔸به نگاهی شکفت و پنجره شد باز دیوارِ چند لحظه‌ی پیش /پر شد از نور کاسه‌ی چشمم، غرقِ دیدارِ چند لحظه‌ی پیش /به جهانی شگفت مهمانم که مَلَک بو نبرده از بودش /وه چه آرامشی‌ست با منِ مست، منِ هشیارِ چند لحظه‌ی پیش /هستی‌ام اشک (اشک آینه‌ای‌ست که تماشای عشق پوشیده) /هست با ذرّه ذرّه‌ی جانم طعمِ دیدارِ چند لحظه‌ی پیش /تازه فهمیده‌اند آینه‌ها یک تماشا چقدر می‌ارزد /کاش می‌شد تمامِ هستیِ من صرفِ تکرارِ چند لحظه‌ی پیش /لحظه‌ها را گریستم بی‌ تو، من که هستم که نیستم بی‌ تو؟ /مرگ بود آنچه زیستم بی‌ تو جانِ سرشارِ چند لحظه‌ی پیش! /تو نباشم شهود بی‌معناست، لحظه‌ها بی‌تو بی‌ملاحظه‌اند /رفته‌ای باز و بسته‌ی خواب ‌است چشمِ بیدارِ چند لحظه‌ی پیش /پنجره بسته شد سکوت شدم، چشم بستم کویر لوت شدم /هر چه آیینه و تماشا رفت پشتِ دیوارِ چند لحظه‌ی پیش🔸(مبین اردستانی) (https://www.aparat.com/v/1wiyr)
  • مبین IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    2 4
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای. حفظه الله.
    • جَاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ CA ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 4
      نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ! سر گرم هم دیگر میشویم و از غیر خدا غافل میشویم! از قافله حسین(ع) غافل نمیشویم! ما همنشینی و مجالست میکنیم با بهترین دوست و رفقا! روح شهدا را شاد کنیم... در این پیام رسانی با شهدا! (https://hawzahnews.com/xc4CQ) با شهید لطفی که گفت:🔹خلاصه اگر مردم کتابهایم را به کتابخانه های مساجد تحویل و وقف کنید و بر روی مزار و قبرم بنویسید:شاد باش ای عشق پرسودای ما، ای طبیب جمله علتهای ما، با دلی پردرد و با جانی دریغ، ز اشتیاقت اشک می بارم چو میغ» «خداوندا باران رحمت خویش را بر گناهانم ببار. خداوندا به من خوب مردن را یاد بده. خداوندا مرگ مرا قتل در راهت قرار بده. خداوندا رهبر مراد انقلاب را از آفات دور نگهدار و پرچم اسلام 🇮🇷 را در تمام دنیا 🌏 به اهتزاز درآور.🔹 ﷽ يا نُورُ يا بُرْهانُ يا مُبينُ يا مُنيرُ يا رَبِّ اِكْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِى الصُّورِ! حرز که خریدنی نیست! يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ! بِسْمِ الِلّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ، وَمَقالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ، وَأَعُوذُ بِالِلّه تَعالى مِنْ جَوْرِ الْجآئِرِينَ، وَكَيْدِ الْحاسِدِينَ، وَبَغْيِ الظَّالِمِينَ، وَأَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحامِدِينَ.