پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هوش مصنوعی

حوزه/ در عصر هوش مصنوعی افرادی موفق تر از دیگر ظاهر می شوند که بهتر از ابزار هوش مصنوعی بهره برند. همین حالا نیز بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در جهان از هوش مصنوعی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند.

به گزارش حجت الاسلام محمدمهدی چگینی در یادداشتی با عنوان «انقلاب هوش مصنوعی و ضرورت توجه بیشتر حوزه علمیه به این عرصه» آورده است:


The Heart of Imam Hussain

He was a man of peace, and he lived his life that way.

He was a man of fairness, and he lived his life that way.

He was a man of justice, and he lived his life that way.

But when the time came for him to stand up and fight, he did so without hesitation or fear.

Because Imam Hussain believed in standing up for what was right, even at the cost of his own life;

because Imam Hussain believed in protecting those who couldn't protect themselves;

because Imam Hussain believed in defending freedom from tyranny…

And because Imam Hussain believed in fighting for justice for those who were oppressed…

He stood up to Yazid's army when they came to kill him and his family on Ashura.

متن بالا، شعری زیبا درباره حماسه امام حسین علیه السلام و مصائب کربلا به زبان انگلیسی است که از ساختار متقنی نیز برخوردار است. نکته جالب در مورد شعر این است که شاعر آن، هوش مصنوعی است و انسان نیست. در واقع این شعر توسط سایت copy.ai و به درخواست بنده سروده شده است. تنها کاری که من انجام دادم این بود که از هوش مصنوعی سایت درخواست کردم شعری در مورد حماسه امام حسین بسراید!
در مورد هوش مصنوعی و انقلابی که می تواند در عرصه تولید محتوا انجام دهد سخنان بسیاری گفته شده است. با اینحال این مساله چندان توجه مراکز تصمیم گیر در ایران را به خود جلب نکرده است. تصور اینکه شما بتوانید یک کتاب علمی و بدیع را در کسری از ثانیه ایجاد کنید، امر قابل ملاحظه ای است.
در واقع بسیاری بر این باورند که عمر تحقیقات کنونی و تولید محتوا به سبک حاضر چندان به درازا نخواهد انجامید. در عصر هوش مصنوعی افرادی موفق تر از دیگر ظاهر می شوند که بهتر از ابزار هوش مصنوعی بهره برند. همین حالا نیز بسیاری از آژانس های تبلیغاتی در جهان از هوش مصنوعی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی خود استفاده می کنند.

هوش مصنوعی حتی می تواند رمانی کامل برای شما بنویسد؛ برای نمونه سایت sudowrite.com از بهترین هوش مصنوعی برای خلق یک رمان جدید بهره می برد و می تواند رمانی چند صد صفحه ای را در کسری از ثانیه خلق کند!
پیش بینی می شود که در آینده ای کوتاه، هوش مصنوعی قادر به نگارش پایان نامه ها و مقالات علمی به صورت کامل هم باشد.

البته همین حالا نیز برخی از سرویس های هوش مصنوعی این امکان را فراهم کرده اند اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک، هوش مصنوعی می تواند سوالات فرعی و اصلی و همچنین متغیرهای یک پایان نامه را بر اساس فاکتورهای مشخص تنظیم کند.
بهره روی آنچه روشن است سرعت بالای تحولات مربوط به هوش مصنوعی در جهان است که لازم است متخصصان ایرانی نیز توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند. مراکز علمی از قبیل حوزه علمیه نیز اگرچه در سالیان اخیر در این زمینه اقداماتی داشته‌اند، با اینحال به نظر می‌رسد که راهی طولانی جهت بهره مندی هرچه بیشتر آن از ابزارها و فوائد هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

دکتر محمدمهدی چگینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha