سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ بانوی طلبه نویسنده گفت: قبل از پیشنهاد نوشتن کتاب «چهل روز بعد» عهدی با خود بسته بودم که تا سال بعد یک کتاب چاپ کنم، و زمانی که نوشتن این کتاب به بنده پیشنهاد شد به نظرم آمد که این پیشنهاد هدیه ای از جانب خداوند است.

خانم زکیه براری نویسنده و طلبه مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری اظهار کرد: نویسنده، یک آدم عاشق است؛ با مطالعه هر کتاب روح تازه ای در انسان دمیده می شود و با نوشتن کلمات، عشق در انسان غلیان پیدا می کند؛ هر بار نوشتن برای من یک هیجان تازه است.

وی ادامه داد: بنده از نوجوانی خاطراتم را می نوشتم، در دوران دبیرستان و دانشگاه نیز ارتباطم با قلم و کاغذ قطع نشد، اما در سال ۹۵ و با ورود به حوزه، دغدغه ی بیشتری برای نوشتن پیدا کردم.

براری اظهار کرد: اولین کتاب مستقلی که بعد از نوشتن به چاپ رسید، کتاب «چهل روز بعد» بود که روایت زندگی شهیده رقیه حسین زاده است، اما قبل از آن دو داستان کوتاه نوشتم که در کنار داستان های دیگر به صورت مجموعه داستان به چاپ رسید؛ بنده بیشتر به سبک داستان کوتاه کار می کنم و دنیای داستان را بیش از هر سبک دیگری دوست دارم.

وی بیان کرد: به عنوان یک طلبه در بستر رسانه اعم از کتاب و فضای مجازی مشغول به فعالیت هستم و شیوه تبلیغ مدرن را برای فعالیت های فرهنگی انتخاب کردم، زیرا اینجا فضایی است که فکر می کنم بیشتر می توانم مفید باشم.

بانوی طلبه نویسنده ادامه داد: شهدا قهرمان های ما هستند و ما نباید اجازه بدهیم که نام و یاد آنها از خاطره ها حذف یا حتی کمرنگ شود؛ قبل از پیشنهاد نوشتن کتاب «چهل روز بعد» عهدی با خود بسته بودم که تا سال بعد یک کتاب چاپ کنم، و زمانی که نوشتن این کتاب به بنده پیشنهاد شد به نظرم آمد که این پیشنهاد هدیه ای از جانب خداوند است؛ نوشتن برای شهدا را وظیفه خود می دانم و با طرح این پیشنهاد فکر کردم که برای این وظیفه انتخاب شده ام.

وی عنوان کرد: دلیل نام گذاری این کتاب به "چهل روز بعد" شهادت ایشان در چهلمین روز اقامت در بیروت بود که برای رسیدن به این شهادت نذر هم کرده بودند؛ در این کتاب سعی کردم بهترین قالب نوشتن و گردآوری را انتخاب کنم، هرچیزی که در داستان آمده قطعا به پیشبرد داستان کمک کرده است.

وی افزود: به لطف خداوند مشغول به جمع آوری و نگارش خاطرات جانباز قربان رضایی که دورانی بیسیمچی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا بودند به عهده بنده گذاشته شده که در حال حاضر در مرحله مصاحبه و نگارش پیش نویس اولیه هستم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha