پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام/ بندرعباس

حوزه / حجت‌الاسلام فولادی گفت: تصمیم برای خودسازی، اصلاح درون و تحول و تعالی از برکات اعتکاف است.

حجت الاسلام محمد فولادی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان به اهمیت اعتکاف در خودسازی پرداخت و اظهار داشت: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تمرین تقوا و زمان مناسب برای توبه است.

وی افزود: سنت حسنه اعتکاف از تعالیم حضرت رسول اکرم (ص) به مسلمانان بوده و یکی از اعمال عبادی و انسان‌ساز که آدمی بعد از حضور در اعتکاف و بریدن از تعلقات دنیوی، شبانه روز با خدای خود خلوت می‌کند و بر اساس همین امر سبب تجدید حیات معنوی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان یادآور شد: مومنان و علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند با مراجعه به مسجد محله و ادارات تبلیغات شهرستان ها ثبت نام کرده و از فیوضات آن بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام فولادی عنوان کرد: در مراسم معنوی اعتکاف برنامه های فرهنگی و تبلیغی متنوعی از جمله مسابقه فرهنگی، سخنرانی مذهبی، اقامه نماز جماعت، مراسم میلاد امام علی (ع)، بزرگداشت وفات شهادت‌گونه حضرت زینب (س)، پاسخ به سؤالات شرعی، طرح قرآنی در زلال اعتکاف، گفتمان دینی، مداحی و مولودی خوانی و مراسم ام داوود برگزار می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تمرین تقوا و زمانی مناسب برای توبه است. تصمیم برای خودسازی، اصلاح درون و تحول و تعالی از برکات اعتکاف است که این مراسم توفیق بزرگی از جانب خداوند به بندگان محبوب خود است تا در خلوت سه‌ روزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha