یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه را دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و علی‌الخصوص کشورهای همجوار عنوان کرد و گفت: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

به گزاراش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه های علمیه در نشستی با سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشورها با ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت‌ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است.

وی افزود: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند با توجه به تسلط زبانی و همچنین آشنایی با فرهنگ کشورهای همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب می‌توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور، آذربایجان و در رأس آن تبریز را خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه علوم دینی برشمرد و گفت: امیدواریم اقداماتی شایسته برای معرفی این چهرهای جهانی انجام گیرد.

وی یکی از رسالتهای حوزه‌های علمیه را دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و علی‌الخصوص کشورهای همجوار عنوان کرد و افزود: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکردهای حوزه علمیه است و انتظار می‌رود نهادهای فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، با بیان اینکه چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند شکل گیرد که از آن جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری است، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز این همراهی و تعامل و همکاری می‌تواند راهگشا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha