شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کرونا

حوزه/ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای از شناسایی ۷۱ بیمار جدید کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

"تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۳۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۷۳ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۱۶۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون ۳۳۶ هزار و ۹۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۲۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۴ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۴۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۹۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند."

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا شافی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    یا دافع النقم
    • هُوَ الشّافی شِفاءٌ CA ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      در همایش تجلیل از دست‌اندرکارانِ طرح بسیج ملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با کرونا (دی ماه ۱۴۰۰)، سرلشکر سلامی گفتند:«این بیماری چهره عوض می‌کند و تغییر رفتار دارد؛ هنوز چیزی تمام نشده و به فرماندهان سپاه می‌گویم که در میدان بمانند و وزارت بهداشت در خط مقدم است و ما در کنار آن‌ها و مردم می‌مانیم.» کنارتم هم وطن! برنامه ی «هرخانه یک پایگاه سلامت» وزارت بهداشت را شنیده اید؟ برنامه ی هرخانه یک پایگاه سلامت باحضور حاج قاسم چطور؟ «خانه‌های قرآن (با قاسم!)» از برنامه‌های لازم و ضروری است! چگونه مطالعه کنیم؟ با امام و شهدا مطالعه کنیم! با سید علی خامنه ای سرود و سردار و سلام بخوانیم و بشویم،(https://nojavan.khamenei.ir/showContent?ctyu=22090)! با امام و شهدا دعا کنیم! با شهید لطفی که گفت:🔹خلاصه اگر مردم کتابهایم را به کتابخانه های مساجد تحویل و وقف کنید و بر روی مزار و قبرم بنویسید:شاد باش ای عشق پرسودای ما، ای طبیب جمله علتهای ما، با دلی پردرد و با جانی دریغ، ز اشتیاقت اشک می بارم چو میغ» «خداوندا باران رحمت خویش را بر گناهانم ببار. خداوندا به من خوب مردن را یاد بده. خداوندا مرگ مرا قتل در راهت قرار بده. خداوندا رهبر مراد انقلاب را از آفات دور نگهدار و پرچم اسلام 🇮🇷 را در تمام دنیا 🌏 به اهتزاز درآور.🔹﷽. يا نُورُ يا بُرْهانُ يا مُبينُ يا مُنيرُ يا رَبِّ اِكْفِنى الْشُّرُورَ وَ افاتِ الدُّهُورِ وَ اَسْئَلُكَ النَّجاةَ يَوْمَ يُنْفَخُ فِى الصُّورِ! حرز که خریدنی نیست! يَا حِرْزَ مَنْ لَاحِرْزَ لَهُ! بِسْمِ الِلّهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ، وَمَقالَةِالْمُتَحَرِّزِينَ! 🔸﷽. بِسمِ اللّه‌ دَواءٌ وَ الحَمدُللّه‌ شِفاءٌ وَ لااِله اِلاّ اللّه‌ کفاءٌ هُوَ الشّافی شِفاءٌ وَ هُوَ الکافی کفاءً اَذهَبِ البَأسَ بِرَبِّ النّاسِ شِفاءً لا یغادِرُهُ سُقمٌ وَ صَلَی اللّه‌ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ النُّجَباء. «بسم الله» دواست، و«الحمدالله» شفاست و «لااله الّاالله» موجب کفایت است و «هوالشافی» شفا است و «هوالکافی» کفایت است؛ تو را به پروردگار مردم سوگند می دهم که بدی را دور گردانی و شفایی بدهی که هیچ بیماری در پی نباشد و درود پیوسته خداوند بر محمد و آل نجیبش نثار باد.🔸
  • ملح IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    1 0
    با نمک خداداد با انواع ویروسها مبارزه کنیم
    • ع IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 1
      جمع کنید بابا این بساط طبی ای که راه انداختید و بعض مردم و طلبه ها رو بی چاره کردید. پزشکی یا طبابت کارشناسان خودش رو داره نه این که با چهار پنج جلسه دوره نسخه بپیچی
    • نمک شناس! CA ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      امام على (ع):«خوبى كردن، زراعتى از بالنده ترين زراعت ها و گنجى از برترين گنجهاست. پس، ناسپاسىِ نا سپاسان و نمك نشناسىِ نمك نشناسان، نبايد تو را به خوبى كردن بى رغبت سازد؛ زيرا آن كسى كه خوبىِ تو درباره آنان را مى شنود [يعنى خداوند] پاداش كار تو را مى دهد.» 🧂نمک نشناس نباشیم! امام را بشناسیم! سید علی خامنه ای را بشناسیم! امام علی(ع):«معرفت به ما كارى است سخت و دشوار، آن را جز عبدى كه خداوند قلبش را براى ايمان امتحان كرده تحمل نمى‏كند، و حديث ما را فرا نگيرد جز سينه‏هاى امين، و عقل‏هاى متين.»
    • پاسخ به ع IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 0
      بحمد الله نمک خدادادی و دیگر راهکارهای ساده، جمع کرد بساط کرونا و بازیهای اون رو
  • نورٌ علی نورٌ CA ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    ویروس کرونا یک بیماریست که در دنیا رواج پیدا کرد و عامل ایجاد ترس و فشار اقتصادی و تنگی هایی در زندگی خیلی افراد شد. توصیه مؤکد مقابله با کرونا در کل جهان بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن مسقف شلوغ، پر تردد و پر ازدحام، وسایل نقلیه عمومی و بیمارستان‌ها بود. شاید برای برخی از افراد استفاده طولانی مدت از ماسک کمی ناراحت کننده باشد ولی با توجه به مزایای آن در حفظ سلامت جامعه، سودمند است. بیشتر ماسک های تنفسی در مقابل هوا غیرقابل نفوذ نیستند و از موادی تولید شده اند که امکان تبادل جریان هوا را برقرار می سازند. در مسئله ویروس کرونا، باید فرد سعی بکند سلامت خود و دیگران را حفظ بکند. با ایجاد ایمنی خود در برابر کرونا و جلوگیری از ابتلا و یا انتقال ویروس. ایران در حوزه پزشکی و محصولات دارویی جایگاه بالا و سابقه درخشانی در صنعت تولید واکسن دارد. ما به واکسنهای ویروس ضعیف شده یا پروتئین نوترکیب ایران اعتماد داریم. ما به رهبرمان اعتماد داریم! اگر ایران ورود واکسن امریکایی و انگلیسی را به کشور ممنوع کرد، ما ورود این واکسنها را به خون خود هم ممنوع کردیم! دعا هم میکنیم که برکت و نور و فخر ایران 🇮🇷 به دنیا 🌏 برسد! اگر ماهواره نور در دسترس است، اگر واکسن نورا در دسترس است، خود نور هم در دسترس است! مصطفی سارنگ داوطلبی بود که در روز تزریق واکسن نورا در تصادفی به شهادت رسید (https://www.aparat.com/v/Bzj5U). در روز تزریق واکسن نورا خود شد نورٌ علی نورٌ! حاج قاسم گفتند شهدا نورند! در آیه های نور، مستور است زهرا |نورٌ علی نورٌ علی نور است زهرا |نورش هزاران سال نوری بیکران است |قدرش هزاران ماه در قرآن نهان است |انوار"یبقی وجه ربک"را ببینید |در سجده تعظیم ملائک را ببینید! هر تبی داغ است مگر تب محبت که سرد و خنک و شیرین و لذیذ است! شهید آرمان ما گفت آقا نور چشم ماست! و آقا گفتند چشممان به آرمان ها باشد! حالا این روز ها که به آقا نگاه میکنیم، نام و نشان آرمان را هم از طریق آرمان ماسک میبینیم (https://media.hawzahnews.com/d/2022/12/25/4/1660518.jpg)! رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا.