یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی

حوزه/ معتمدیان اعلام کرد: با توجه به سرمای هوا، سیستم های گرمایشی در مناطق زلزله زده به صورت کامل تأمین شده و از ظرفیت افراد خیر در کمک به زلزله زدگان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمد صادق معتمدیان عصر جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان خوی که با محوریت زلزله این شهرستان با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در سالن جلسات فرمانداری خوی برگزار شد، با تاکید بر تمرکز و مدیریت واحد ارائه خدمات به زلزله زدگان، اظهار کرد: در صورت نیاز برای ایجاد کمپ های اسکان اضطراری، کمپ های جدید ایجاد می شود و مشکل تامین آب و سرویس های بهداشتی کمپ های اسکان اضطراری در سریعترین زمان باید حل شود.

وی افزود: با توجه به سرمای هوا، سیستم های گرمایشی در مناطق زلزله زده به صورت کامل تأمین شده و در صورت لزوم از ظرفیت افراد خیر در تأمین تجهیزات گرمایشی مورد نیاز افراد زلزله زده استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اعلام اینکه مشکل و کمبودی برای توزیع کپسول گاز و نفت سفید در مناطق زلزله زده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت نفت مسئولیت اجتماعی خود را در تامین رایگان نفت سفید و کپسول گاز در مناطق زلزله زده انجام دهد.

وی ادامه داد: ارزیابی خسارت در ۹ روستا انجام شده و تا فردا برنامه ارزیابی تمام مناطق زلزله زده به پایان می رسد.

معتمدیان همچنین تصریح کرد: با حضور نیروهای نظامی و انتظامی هیچ مشکل امنیتی در مناطق زلزله زده وجود ندارد.

وی با بیان این که آموزش و پروش و نوسازی مدارس تا تعمیر و بازسازی مدارس آسیب دیده، کانکس در محل مدارس دایر کرده تا دانش آموزان دچار مشکل آموزشی نشوند، افزود: شرکت مخابرات زیرساخت های لازم برای تامین اینترنت جهت استفاده دانش آموزان از برنامه های آموزش مجازی را فراهم کند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هیچ خانواده ای در مناطق زلزله زده نباید مشکل اسکان و سیستم های گرمایشی داشته باشند، اضافه کرد: علوفه مورد نیاز برای دام های مناطق زلزله زده از طرف جهاد کشاورزی تامین می شود.

وی همچنین تداوم پخت و توزیع غذای گرم در مناطق زلزله زده را ضروری دانست و افزود: بازسازی مناطق زلزله زده با استفاده از تجربه موفق زلزله مهرماه با سرعت انجام شده و ماشین آلات دستگاه های اداری و خدمات رسان برای آواربرداری بسیج می شود.

معتمدیان در پایان تاکید کرد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی گسل زلزله خوی با جدیت پیگیری می شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    ..... فقت پارتی