شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۶ میانه گفت: نور ایمان مهمترین ابزار شناخت ضعف های درونی است و ما را در غلبه بر هواهای نفسانی یاری می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام رضا جعفری کندوانی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۶ میانه امروز در کارگاه اخلاقی کارکنان سپاه میانه بر تقویت ایمان برای فایق آمدن بر گناهان، تاکید کرد و گفت: نور ایمان مهمترین ابزار شناخت ضعف های درونی است و ما را در غلبه بر هواهای نفسانی یاری می کند.

وی گفت: هر چه این نور در دل ها قوی تر و پرنورتر باشد، انسان را نسبت به آثار گناهان کوچک تر، آگاه تر کرده و از آلودگی به ارتکاب آن باز می دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۶ میانه با بیان آثار مخرب غیبت و بدگمانی، سوء ظن را مقدمه ای برای ارتکاب بسیاری از گناهان دانست و اظهار داشت: در اسلام اصل بر اعتماد، صداقت و راستی است و اگر کسی تصمیمات و دیدگاه های خود را بر پایه و مبنای ظن و گمان بد و خلاف برپا کند، کل زندگی اش مختل خواهد شد.

وی با تشریح اقسام غیبت اعم از زبانی، ایمایی، سکوت، و ...، غضب، خود برتربینی، تمسخر، تحقیر، حسادت، سرگرم کردن دیگران و حتی گاهی دلسوزی را ریشه ها و علل ارتکاب گناه غیبت برشمرد و افزود: غیبت نقض حقوق بشر است و هیچ گناهی به اندازه غیبت، خاصیت و آثار درندگی و ددمنشی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha