شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباس شیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر

حوزه/ معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر گفت: در حال حاضر ۱۰۰ مربی طرح امین در مدارس شهرستان ملایر حضور فعال دارند.

عباس شیری، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهارکرد: بحمدالله هماهنگی خوبی بین آموزش و پرورش، حوزه علمیه و امام جمعه شهرستان وجود دارد و هم اکنون تمامی مدارس سطح شهر از نعمت حضور طلاب و مبلغین و مبلغات حوزه های علمیه بهره مند هستند و البته مدارس روستایی ما از حضور نیروهای پرورشی در این زمینه بهره مند است.

وی افزود: برگزاری جلسات ماهیانه طلاب طرح امین به منظور هم افزایی بیشتر و رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که از سوی این عزیزان مطرح می شود از جمله فعالیت های دیگر معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر ملایر است.

شیری ادامه داد: تشکیل شورای اقامه نماز، تجهیز نمازخانه های مدارس، نحوه حضور ائمه جماعت و روحانیون در مدارسی که طلبه طرح امین نداریم و رسیدگی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان از جمله مسائلی است که در این معاون دنبال و پیگیری شده است.

وی بیان کرد: دیدار طلاب طرح امین با امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین ارزنده برنامه دیگری بود که انجام شد.

شیری گفت: ان شاءالله با مشارکت طلاب طرح امین، اسفند امسال مراسم جشن تکلیف ۱۷۰۰ دانش آموز را برنامه ریزی کرده ایم که با برگزاری موفق آن، امیدوارم الگویی برای سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: حضور یک روزه دانش آموزان دراردوگاه فرهنگی و تربیتی برنامه دیگری است که با همکاری طلاب طرح امین در سال آینده برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: بنده ۷ ماهی است که مسئولیت معاونت را عهده دار هستم، پیش از این تنها ۱۵ طلبه طرح امین داشتیم و امروز به ۸۵ نفر رسیده اند و در همین راستا ۱۵ سرباز طلبه را جذب کرده ایم.

وی از تشکیل شورای تربیتی مدارس در ذیل کمیته همکاریهای شهرستان ملایر خبر داد و گفت: در کمتر از هفته گذشته شورایی را زیر نظر کمیته همکاری حوزه و آموزش وپرورش شهرستان تشکیل دادیم که ۹۰ درصدشان از طلاب موفق شهرستان با تحصیلات عالی کارشناسی ارشد و دکترا هستند و حضور رؤسای ادارت و سازمان هایی که به نوعی مرتبط با این موضوع بودند بسیار کم بود، چرا که کار به خود طلاب سپرده شده است.

شیری به برگزاری دوره های متنوع علمی، فرهنگی و تربیتی توسط این شورای اشاره کرد و افزود: از ابتدای بهمن ماه قرار است بر حسب اولویت و با حضور طلاب طرح امین و سایر علاقه مندان دوره آموزش سواد رسانه را برگزار کنیم و قطعا چنین دوره هایی مستمر خواهد بود.

معاون آموزش و پرورش شهرستان ملایر از رضایت بیش از ۹۰ درصدی مدیران آموزش و پرورش از اجرای طرح امین و حضور روحانیون در مدارس خبر داد و گفت: حضور روحانیون معظم در مدارس آنچنان اهمیت دارد که برای جابجایی یک مربی طرح امین با کلی اعتراض و مقاومت از سوی مدیران و کادر مدرسه مواجه می شویم.

وی خواستار توجه به وضعیت معیشتی طلاب طرح امین شد و تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود شایسته است همین حداقل هزینه ای که به طلاب پرداخت می گردد لااقل در زمان مقرر باشد نه اینکه با ماه ها تأخیر پرداخت شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی ملایر گفت: تاکنون موفق به کسب ۵ رتبه کشوری مسابقه پرسش مهر، کسب ۷ رتبه کشوری سفیران سلامت، کسب رتبه سوم کشوری در رشته سرود همگانی، کسب ۱۰ رتبه برتر کشوری در مسابقات فرهنگی هنری، کسب ۳۰۰ رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و کسب ۴۵ رتبه برتر استانی در جشنواره نوجوان سالم با همت دانش آموزان شهرستان در حوزه پرورشی شده ایم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha