پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله رکنی

حوزه / عضو شورای حوزه علمیه هرمزگان گفت: مدارس سفیران بسیار خوب و با ارزش هستند و طلاب تربیت یافته در آن با علوم روز آشنا و فرهنگ مردم منطقه را بخوبی می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین رکنی امشب در مراسم جشن میلاد امیر المومنین علی (ع) و آیین عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه آل بیت(ع) که در محل مسجد امام حسن عسکری بندرلنگه برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد سراسر نور امام علی(ع) و ایام الله دهه فجر، ضمن خوش آمدگویی به آیت الله فاضل لنکرانی به شهرستان بندر لنگه، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی شخصیتی بی‌نظیر بودند که در دوران رژیم طاغوت بندر لنگه اولین محل تبعیدی بود که مردم این شهر از فیض و درک این عالم فرزانه بهره جستند.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی افزود: آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی قواعدی در باب مسائل مستحدثه به نگارش در آورده و در دسترس علمای بزرگ قرار گرفته است که نشان از پویایی علمی این فقیه دارد.

وی در بخش دیگر به مععم شدن تعدادی از طلاب به دست آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: این سربازان امام زمان (عج) از امشب لباس اسلام را برای تبلیغ بر تن خواهند کرد.

عضو شورای حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: از بدو تاسیس مدرسه علمیه آل بیت(ع) بندر لنگه، ۳۱۱ نفر طلبه فارغ تحصیل شده‌اند که عده‌ای از این طلاب در سطوح عالیه مشغول و برخی دیگر در نهادهای نظامی، انتظامی و قضایی مشغول به خدمت به نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی ادامه داد: مدرسه علمیه با برکت آل بیت(ع) سالانه تعدادی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) را در خود تربیت می‌کند که آبرویی برای اسلام هستند و در راستای تبلیغ تلاش و زحمت می‌کشند.

وی افزود: مدارس سفیران بسیار خوب و با ارزش هستند و طلاب تربیت یافته در آن با علوم روز آشنا و فرهنگ مردم منطقه را بخوبی می‌شناسند.

تولیت مدرسه علمیه آل بیت(ع) بندر لنگه تأکید کرد: در جنبه وحدت شیعه و اهل سنت تلاش‌های وافری صورت گرفته و تاکنون در یک بحث بر مسائل حاشیه‌ای و اختلافی ایجاد نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رکنی با بیان اینکه تأکید ما همیشه بر حفظ وحدت بوده است، خاطرنشان کرد: وحدت از منویات رهبر معظم انقلاب و حضرت امام راحل است که خود نیز منادیان وحدت شیعه و اهل سنت بوده و هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha