جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات گفت: تصمیم به فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط نهادهای امنیتی گرفته شده است، اما کلاب هاوس در روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، عیسی زارع پور در حاشیه رونمایی از ناوگان موتوری برقی شرکت ملی پست از رفع فیلترینگ کلاب هاوس در روزهای آینده خبر داد و گفت: من قبلاً اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است که ۱۳عضو دارد که وزارت ارتباطات یکی از اعضای آن به شمار می‌رود اما تلاشمان بر این است که محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند را برداریم و ان شاء الله طی روزهای آینده خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلا مشمول این اتفاق نیستند، اما سرویس‌ها و خدماتی هستند که از نظر وزارت ارتباطات قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیر بازنگری در انسداد آنها را دنبال می‌کنیم و در گام اول کلاب هاوس طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.

زارع پور پیرامون قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور نیز تصریح کرد: این آخرین باری بود که اینترنت در هر سطحی، چه ثابت و چه سیار برای برگزاری کنکور قطع خواهد شد و بر اساس مصوبه شورای امنیت کشور برای کنکورهای بعدی باید سازمان سنجش به دنبال روشهای نوین و اصولی مقابله با تقلب برود.

وی افزود: تلاش کردیم قطعی اینترنت فقط در محدوده‌های برگزاری کنکور باشد اما در مناطق دورتر نیز به خاطر ماهیت ارتباطات بی سیم، قطعی داشتیم که از این جهت از هموطنان عزیزی که دچار مشکل شدند عذرخواهی می کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملکی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 9
    حسین دارابی: 🔴 دو خبر مهم امروز توسط وزیر ارتباطات اعلام شد که یکیش واقعا نگران‌کننده بود. این خبر: رفع فیلتر کلاب‌هاوس با پیگیری وزارت ارتباطات طی روزهای آینده از یک طرف نماینده مجلس میگه طرح صیانت رو باید اجرا کرد، از طرفی میگن کلاب‌هاوس رفع فیلتر میخواد بشه! 🔻الآن بزرگترین اشتباه رفع فیلتر کلاب‌هاوس هستش. یعنی اگه اینستاگرام، توئیتر، واتساپ و هرچی فیلتره رو باز کنن، ضررش اندازه باز کردن کلاب‌هاوس نیست. این خط و این نشون اگر کلاب‌هاوس باز بشه، چند ماه یا سال دیگه می‌بینیم که چندین میلیون نفر واردش شدن و به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده و به خاطر ماهیتش مشکل امنیتی بوجود میاره و حاکمیت میفهمه این مشکل داره و باید فیلتر بشه و دوباره یک هزینه بزرگ باید بده برای فیلتر کردنش. چه کاریه؟ 🔻اتفاقاً یکی از بهترین و به‌موقع‌ترین فیلتر کردن‌ها برای کلاب‌هاوس بود. من چند روزی که فیلتر نبود حدود ۲۰ ساعت در روز داخل کلاب‌هاوس بودم و تو روم‌های مختلف حرف‌های مردم و مخالفین رو می‌شنیدم، وقتی فیلتر شد خیلی خیلی خوشحال شدم چون مغزم داشت سوت می‌کشید از این همه شبهه‌ای که مطرح میشه و کسی نیست جواب بده و اصلاً نمیشه جواب داد. دریک کلام بگم کلاب‌هاوس از صدتا شبکه اینترنشنال و بی‌بی‌سی بدتره و اتفاقاً در اونجا بچه‌های انقلابی هیچ کاری نمیتونن بکنن و جو کاملاً دست ضدانقلابه. چرا؟ ١_ اتاق‌های گفتگویی که ضدانقلاب تشکیل میده خیلی بیشتر از اتاق‌های گفتگوی انقلابی‌هاست. ۲_ در اتاق‌های ضد انقلاب افراد بیشتری (چندهزار نفر) حضور پیدا میکنند و در معدود اتاق‌های انقلابی‌ها و مذهبی‌ها تعداد نفرات بسیار بسیار کمه. ٣_ در روم‌های ضد انقلاب و ضد دین اصلاً اجازه صحبت و دفاع به انقلابی‌ها نمیدن و تا میتونن حرفهای خودشون رو میزنن و به‌شدت ذهن‌ها رو آلوده میکنن. ۴_ حتی وقتی یک انقلابی بین کلی اپوزیسیون و ضدانقلاب میاد بالا صحبت کنه، انقدر وقت بهش کم میدن یا وسط حرفش میپرن و حمله میکنن که طرف اصلاً نمیتونه حرفی بزنه، بعد میاد بیرون میخواد جوابشونو بده یه اتاق تشکیل میده، هیشکی نیست که حرفشو بشنوه. ۵_ چون کلاب‌هاوس فیلتر بوده، فضاش کلاً افتاده دست اپوزیسیون و ضد انقلاب با اکانتهای پرفالوور و در مقابل انقلابی‌های انگشت‌شماری داخل کلاب‌هاوس موندن. واقعاً دیگه نمیشه اونجا فعالیت کرد، فهمیدنش سخت نیست
    • فقدان عبرت! IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      0 7
      واقعا مسؤولان درس عبرت نمی گیرند، مشکل هم بیشتر مجلس و ....
  • غرفه های بهشتی CA ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    0 8
    سلام ای رفیق! سر گرم هم دیگر میشویم و از غیر خدا غافل میشویم! از قافله حسین(ع) غافل نمیشویم! ماه رجب است! ماه توحید و هم‌نشینی با محبوب! ما همنشینی و مجالست میکنیم با بهترین دوست و رفقا! هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و بیت (هاوس/house) هستیم. بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! سلام آقا جان! ما در محضر شما هستیم! در اتاق‌های انقلابیِ‌ امام و شهدا (https://khl.ink/f/42641)! گفتگو در برنامه های واتس اپ و تلگرام و کلاب‌هاوس و... ممنوعه! گفتگو حتما باید داخل برنامه شاد شهدا برگزار بشود، چه در داخل 🇮🇷، چه در خارج! مکالمه آرشام و استادش برای ما نمونه است (آرشام-سرایداران-غائب/www.farsnews.ir/fars/news/14010818000038)! پر از سلام و سلامتی است! پیام رسانهای دشمن (چه دستگاه یا انسان) هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک 🇵🇸تمام می شود. حاج قاسم گفت شهدا بهترین، زیباترین، مخلص ترین صوتها هستند و باید ببینیم چه صداهایی را جایگزین آنها میکنیم. مگر نمی خواهیم صدای امام را بشنویم و سیمای امام را ببینیم؟ باید چشم و گوش و دلمون را از هر چه نا پاک پاک کنیم! مثل شهید احمد علی نیری (https://film.tebyan.net/368895)! سلام بر شما شهیدان زنده! ✿«ما در مقابل زنده بودن کسانی که با فرمان خدا و رسول زنده می‌شوند مرده‌ایم!» «ما گوش‌مان سنگین است این پیام‌ها را درست نمی‌شنویم!» «تکنولوژی ما را فریب داده. به حداقل قانع شدیم. فکر می‌کنیم خیلی امکانات داریم.»«نهایت بی‌امکاناتی و صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ بودن در مرتبه‌ای را داریم تجربه می‌کنیم»✿ (http://panahian.ir/post/6474) برای آنکه شهید شویم، باید شهید زندگی کنیم! حضرت آقا گفتند باید به سمت آرمان ها حرکت کنیم! آرمان علی وردی ها! بجای روم های کلاب‌هاوس، غرفه های بهشتی! لَكِنِ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ لَهُمْ غُرَفٌ مِنْ فَوْقِهَا غُرَفٌ مَبْنِيَّةٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ الْمِيعَادَ. به صدای شیطان گوش ندهیم! با شیطان - که جز فریب به شما وعده نمی‌دهد- مشارکت نکنید! وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلَّا غُرُوراً. به صدای بهشتی ها گوش بدهیم! وعده سلیمانی ها، وعده صادق است! سلام يا مهدي! يا وعدنا الصادق يا صادق الوعد! في خط روح اللٰه، واللٰه! إنا علىٰ العهد! باید جهان جدیدی بسازیم!🇮🇷🌏🇵🇸
  • محمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 5
    اشتباه محض