دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
کد خبر: 1066168
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
ط

حوزه / امام جمعه کاشان در رابطه با محبوب شدن، گفت: کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند، خداوند محبت آنها را در دل ها قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد کاشان در مسجدالحسین(ع) فاز دو ناجی آباد این شهر به ویژگی های مسجد تراز اشاره کرد و اظهار داشت: اولین ویژگی مسجد تراز، شخص امام جماعت است؛ امام جماعت باید محبوب مأمومین باشد.

امام جمعه کاشان در رابطه با محبوب شدن، اظهار کرد: کسانی که ایمان داشته باشند و عمل صالح انجام دهند،خداوند محبت آنها را در دل ها قرار می دهد.

وی، حضور قلب را دومین ویژگی امام جماعت دانست و به راههای دستیابی به خشوع در نماز اشاره کرد و افزود: برای دست یافتن به خشوع در نماز باید سراغ بزرگان رفت که این مسیر را رفته اند، ضمنا کتاب آداب الصلاة حضرت امام(ره)، یا اسرار الصلاة آیت الله تبریزی و یا کتاب آقای قرائتی برای مطالعه و فهم معانی مناسب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه امام راحل فرمود «اگر می خواهید در نماز خشوع داشته باشید باید در شبانه روز غیبت نکنید و نشنوید»، ادامه داد: شهید مطهری در کتاب تعلیم و تربیت می گوید «پدر و مادر باید دوازده نوع تربیت را به فرزندان خود بیاموزند که یکی از آنها تربیت دینی است و در تربیت دینی در مرحله اول نماز را نام می برد».

وی با بیان اینکه برای مراقبت قبل از نماز باید از موقع وضو رعایت نماید و وقتی اعمال وضو را انجام می دهد به حکمت وضو توجه کند، افزود: آیت الله جوادی آملی در کتاب حکمت عبادات، حکمت ده عبادت را ذکر می کند؛ در حکمت وضو می فرمایند پیامبر (ص) در سه وعده نماز جماعت برگزار می کرده و بعد از نماز پاسخ به سوالات را هم داشته است.

امام جمعه کاشان در پایان در رابطه با مراقبت حین نماز بیان داشت: امام رضا (ع) در وسائل الشیعه می فرماید برای توجه در نماز قبل از گفتن تکبیرة الاحرام باید یکی از دوازده امام معصوم را ناظر بر نماز خود بدانیم.

ائمه جمعه جماعات کاشان در این گردهمایی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها، به بیان نظرات خود پیرامون مسجدتراز انقلاب و راههای جذب بیشتر جوانان به مسجد پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha