یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نخستین همایش گرامیداشت شهدای قوه قضائیه در خوی

حوزه/ اولین یادواره گرامیداشت شهیدان حاج ولی حاجی قلی‌زاده، کاظمی، رفیعی راد، تاک، کیاتی و شایسته، شهدای قضائی آذربایجان غربی در شهرستان خوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ناصر عتباتی امروز در همایش گرامیداشت شهدای قوه قضائیه که در سالن اجتماعات ابوتراب خوی برگزار شد، با بیان این که حضور در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا توفیق الهی است و باید این فرصت ها را پاس داشت، اظهار داشت: راز ماندگاری شهید حاجی قلی‌زاده، مردم داری و تلاش شبانه روزی برای حل و فصل مشکلات مردم با روی گشاده و با رعایت تمامی الزامات شرعی و قانونی بود و همه ما وظیفه داریم در این مسیر قدم برداریم و راز ماندگاری، خدمت صادقانه و بی منت به مردم است.

وی ادامه داد: همه باید امروز در حوزه کاری خود در مسیر شهدا که خدمت به مردم و تولید و افزایش سرمایه های انقلاب است و ارزشمندترین دارایی خود را تقدیم آن نموده اند، قدم بردارد و کسی که نارضایتی ایجاد کند قطعاً به خون شهداء خیانت کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان بیان کرد: در این دوره که دشمنان کمر به نابودی آرمان‌های انقلاب و شهداء بسته اند، خواست شهدا از ما باطل السحر نقشه های دشمنان با خدمت صادقانه و بی منت بودن است.

وی افزود: در سختی کار و مشکلات اگر نگاه و الگوی ما شهیدان باشند تحمل کردن این مشکلات و مدیریت کردن در شرایط سخت، آسان خواهد شد و نباید از گنجینه تمام نشدنی فرهنگ ایثار، جهاد و تلاش شبانه روزی غافل شد و هر زمان در مسیر شهدا حرکت کردیم موفق بودیم و هر زمان از این مسیر فاصله گرفتیم و متضرر شدیم و دشمنان بر ما طمع کردند.

عتباتی تصریح کرد: در فتنه اخیر دشمنان انقلاب و تمامی مستکبرین جهان و دست نشانده های آنان با تمام قوا با ایجاد جنگ ترکیبی و بمباران سنگین تبلیغات رسانه‌ای وارد میدان شدند و به خیال خام خود تلاش کردند که به این انقلاب ضربه وارد کنند ولی مردم بصیر و انقلابی ایران با روحیه و فرهنگ ایثارگری که ریشه در آموزه های آنان از نهضت عاشورا دارد اجازه ندادند که دشمنان به حداقل خواسته های خود نیز برسند.

وی با تاکید بر لزوم استمرار آرمان شهدا، گفت: دادگستری آذربایجان غربی حرکت در مسیر شهداء را جزء مهمترین اهداف خود در احقاق حق مردم و تظلم خواهی آن ها و استفاده از ظرفیت های قانونی خود در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، حمایت از تولید، حفاظت از حقوق عامه، حمایت از زندانیان و خانواده های آنان و کمک و همراهی با دولت مردمی و خدمت‌گزار می داند و مقابله با مظاهر ناامنی را با قاطعیت دنبال می کند.

در ادامه این مراسم سردار حبیب شهسواری نیز گفت: آنچه که کشور و انقلاب را بیمه کرده عنایت حق تعالی، حضرت ولیعصر (ع) و خون شهیدان است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: امروز در دستگاه قضایی عمل به منویات شهدا الگو قرار دادن قضاوت و عدالت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و شهدای دستگاه قضایی و عدالت همچون شهید دکتر بهشتی و شش شهید آذربایجان غربی دنباله رو راه آن حضرت بودند و به مقام شامخ شهادت نائل آمدند.

وی افزود: امروز پشتوانه انقلاب اسلامی به برکت شهداء و خون شهدا سرشار از استقامت، سرفرازی و سربلندی است که این انقلاب را بیمه کرده اند.

حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امام جمعه خوی نیز با اشاره به جایگاه و مقام و منزلت شهدا، گفت: شهدا به دلیل پیمودن مسیر درست و اطاعت از ولایت پروردگار عالم، عاقبت به خیر شدند و تمامی مومنین نیز باید خود را آماده شهادت کنند چرا که شهادت فیض عظیم است.

حجت‌الاسلام محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شهدا بیان داشت: شهدا الگو و اسوه ما هستند و ما باید از شهیدان درس ایثار و فداکاری در راه خدمت به مردم بگیریم و همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده اند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست.

در ادامه مراسم دختر شهید رفیعی راد فرازی از وصیت نامه پدر خود را قرائت و در پایان از خانواده شهدای دستگاه قضایی استان توسط رئیس کل دادگستری استان و فرمانده سپاه شهدای استان با تقدیم لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

این اولین یادواره گرامیداشت شهدای دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی شهیدان حاج ولی حاجی قلی‌زاده، کاظمی، رفیعی راد، تاک، کیاتی و شایسته بود که در شهرستان خوی برگزار شد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha