شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پایان نامه

حوزه/ دانش آموخته مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «معیت خدا با بندگان در تفسیر تسنیم» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محترم صادقیان دانش آموخته مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «معیت خدا با بندگان در تفسیر تسنیم»، با راهنمایی مهدی حسن‌زاده و داوری مهدی حبیب اللهی دفاع کرد.

صادقیان در دفاع از پایان نامه خود گفت: یکی از پرتکرارترین وعده های الهی در قرآن وعده معیت خدا با بندگان است. با توجه به این‌که از یک‌سو باور معیت واجب الوجود بلندمرتبه و نامحدود با انسان سراسر فقر و نیاز مشکل به‌نظر می رسد و از سوی دیگر برداشت نخست از مفهوم معیت الهی فقط همراهی در جهت نصرت و یاری است، در این تحقیق جوانب مختلف معیت الهی یعنی اقسام، مصادیق، عوامل و آثار آن در تفسیر گرانقدر تسنیم بررسی شد.

وی بیان کرد: معیت خدا با بندگان در سه قسم بررسی شده است: معیت مطلق و قیومیه خداوند با همه موجودات و معیت خاص که بر دوگونه است یکی معیت مهر با نیکوکاران و دیگری معیت قهر با طاغیان و بداندیشان. نوشتار حاضر با روش «توصیفی- تحلیلی» در نهایت به این نتیجه رسید که آن‌چه با مخلوقات همراه است ذات الهی نیست بلکه فیض منبسط و فضل نامحدود اوست که همراه کائنات است تا لحظه به لحظه هستی و نیاز آنها را تأمین کند. ثمره شناخت و باور این معیت مراقبت تام و سازنده، ایمان به وجود تکیه گاهی مقتدر و رفع هرگونه اضطراب، ترس و غم و اندوه است که این سرمایه ای است بس عظیم و کارساز برای انسان غریب و تنها در این دنیای سراسر خدعه و نیرنگ.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha