شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ساوه

حوزه/ طلبه سطح سه موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ساوه از پایان نامه خود با عنوان «آثار اعتکاف از دیدگاه آیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم معصومه زال طلبه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآنی، صبح امروز از پایان نامه خود با عنوان «آثار اعتکاف از دیدگاه آیات و روایات» با داوری حجت الاسلام حسنعلی نوروزی در موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول(س) ساوه برگزار شد.

خانم زال در بخشی از پایان نامه خود بیان کرد: اعتکاف در لغت به معنی اقامت کردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است، ولی در شرع اسلام، اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است.

وی ادامه داد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم های مادی غرق شده, خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد و تقاضا کند که او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به دریای بیکران انس و مهر خداوند که همه اش مغفرت و رحمت است،متصل شود.

خانم زال خاطر نشان کرد: این پایان نامه در رابطه با آثار اعتکاف از دیدگاه قرآن و روایات می باشد و در چهار فصل تدوین شده است که در فصل اول کلیات و در فصل دوم هم به اهمیت اعتکاف و پیشینه اعتکاف با چله نشینی و عزلت نشینی پرداخته شده است و در فصل سوم هم به آثار اعتکاف و در فصل چهارم هم به جایگاه اعتکاف در سیره انبیا و صالحان پرداخته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha