پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1066828
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کاظم صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران

حوزه/ سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه این هفته تهران (۷ بهمن) به امامت حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در مصلای امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: طبق روال، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح درب‌های مصلای امام خمینی (ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت ۱۱ آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بخش معرفی کتاب این هفته در نماز جمعه تهران، کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، یکی از مبارزان زن پیش از انقلاب، نوشته محسن کاظمی معرفی می‌شود.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، به ذکر خاطرات و جان‌فشانی‌های این بانوی انقلابی در راه انقلاب می‌پردازد تا به همگان یادآوری کند که تنها مردان، مبارزان این عرصه نبودند، بلکه زنانی بودند که مجاهدانه بر سر اعتقادات و آرمان‌هایشان جنگیدند تا این پیروزی را نصیب مردم ایران کنند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: خانم طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند در خاطراتش از زندان، به شکنجه‌های شدید توسط ساواک اشاره کرده‌است.

وی تصریح کرد: وی پس از تحمل شکنجه‌های بسیار، به دلیل شدت جراحت‌ از زندان آزاد شد. ساواک که از زنده ماندن او ناامید شده بود او را آزاد کرد تا مرگش طبیعی جلوه کند، اما دباغ پس از جراحی و درمان به خارج از کشور فرار کرد. او در فرانسه و انگلیس در اعتصاب غذاهایی برای آزادی زندانیان سیاسی ایرانی شرکت کرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: در عربستان سعودی به توزیع اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در میان زائران می‌پرداخت، اما بیشتر فعالیت‌های او در خارج از کشور مربوط به آموزش مبارزات چریکی در سوریه و لبنان بود. در هنگام اقامت امام خمینی (ره) در پاریس، دباغ محافظ شخصی او شد و همچنین وظایف اندرونی بیت را نیز برعهده داشت.

حجت‌الاسلام نوری افزود: کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ) با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه در ضلع شرقی شبستان مصلای امام خمینی (ره) در معرض انتخاب علاقمندان می‌باشد.

همچنین برنامه میزهای خدمت در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ به شرح زیر می‌باشد:
• مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• مدیرکل بهزیستی استان تهران
• مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha