دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1066834
۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
همایش حکمرانی اسلامی

حوزه/ همایش ملی حکمرانی اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری، دبیر علمی همایش در این مراسم که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با حضور دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: در چند دهه گذشته حکمرانی خوب در اندیشه غربی مورد توجه قرار گرفته است و ما هم نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه حکمرانی غربی، عرصه‌های گوناگون اندیشه‎‌ورزی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را درنوردیده است، افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در راستای رسالت خود و اینکه نباید نسبت به تحولات اندیشه در جهان بی تفاوت باشد به این موضوع پرداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدباقری ابراز کرد: بیش از یکسال است که پیگیر برگزاری همایش حکمرانی اسلامی هستیم و محققان در تلاش برای نقد حکمرانی خوب و تبیین حکمرانی اسلامی هستند و بیش از ۳۰ نشست علمی و کرسی ترویجی در این زمینه برگزار شده است.

دبیر علمی همایش حکمرانی اسلامی افزود: بیش از ۷۶ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید و ۲۰ مقاله انتخاب شد و این همایش در جست و جوی الگوی مطلوب برای تبیین مؤلفه‌های حکمرانی اسلامی است.

وی گفت: اندیشه‌ورزی برای یافتن مبانی حکمرانی مدنظر امام و رهبری و نگاه نقادی نسبت به حکمرانی غربی از اهداف این همایش است زیرا حکمرانی غربی در همه عرصه ها ورود کرده و همه ساحت ها را تغییر داده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد :برای رسیدن به نگرش بومی به حکمرانی تلاش مستمر ضروری است و ما باید در برابر اندیشه هایی که از دنیای غرب وارد کشور می شود نظریه پردازی و نقد کنیم.

وی ابراز کرد: اندیشیدن تدبیر و فکرکردن در برابر اندیشه های دیگران رسالت محققان و عالمان است و به خصوص در عرصه حکمرانی می‌تواند به کارآمدسازی و روزآمدی نظام اسلامی بینجامد.

در این مراسم آیت الله عباس کعبی عضو خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha