شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن تکلیف دانش آموزان شهرستان دشتستان

حوزه/ امام جمعه برازجان جشن تکلیف را جشن بندگی خواند و گفت: برگزاری این مراسم‌ مشوق بسیار خوبی برای دانش‌آموزان است تا به احکام الهی و مسائل تکلیف خود علاقه‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان پیش از ظهر امروز در آیین جشن تکلیف سه هزار دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهرستان دشتستان که به صورت نمادین به میزبانی دبستان دخترانه عترت در کانون امام خمینی(ره) برازجان برگزار شد، اظهار داشت: اینکه شما سالروز تکلیف خود را جشن بگیرید و خوشحالی کنید بسیار ارزشمند است، چرا که یک سنت است که انسان بابت اینکه به سن عبادت و تکلیف رسیده، خوشحال باشد و مورد خطاب خداوند قرار می‌گیرد.

امام جمعه برازجان با تبریک جشن تکلیف به دانش آموزان، افزود: به مربیان و معلمان بابت تربیت دانش آموزان و آشنا کردن آنها با آداب اجتماعی، دینی، علم و دانش، حجاب و عفاف تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان که به سن تکلیف رسیده‌اید باید کارهایی که بر شما واجب شده را انجام دهید، مثلاً از زبان محافظت کنید و هر نوع حرفی را نزنید و با زبان کسی را نیازارید و غیبت نکنید و با چشم به هر عکس و فیلمی نگاه نکنید و عبادت خداوند را انجام دهید.

حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: همان‌طور که شما در دوران مهدکودک و پیش دبستانی که اجبار هم نبود کارهایی مانند طریقه مداد گرفتن، آشنایی با حروف و اعداد را تمرین کردید که در دوره ابتدایی آنها را انجام دهید، عبادت هم همین طور است و شما تا الان فقط تمرین می‌کردید و از حالا به بعد باید آنها را انجام دهید.

وی جشن تکلیف را جشن بندگی خواند و گفت: برگزاری این مراسم‌ مشوق بسیار خوبی برای دانش‌آموزان است تا به احکام الهی و مسائل تکلیف خود علاقه‌مند شوند.

در پایان این مراسم نماز شکر به امامت حجت الاسلام مصلح در فضای باز کانون امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha