پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رونمایی

حوزه/ مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از رونمایی اثر جدید این مرکز با عنوان «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام اکبری در حاشیه این رونمایی گفت: تعاملات دین و رسانه، یکی از مسایل و چالش‌های اساسی در دنیای معاصر است که واکاوی و تبیین مسایل فقهی و موضوعات شرعی موجود در این عرصه می‌تواند نقش چشمگیری در پیشبرد اهداف و رسالت‌های نظام ارتباطی جامعۀ اسلامی داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین سبب، پژوهش در این عرصه هم دارای اهمیت بالایی است وهم دقّت اجتهادی و موشکافی زیادی را می‌طلبد و باید پژوهشگران حوزه‌های علمیه در این حوزه به طور تخصّصی وارد شوند تا بتوانند حلّال مشکلات موجود در این زمینه گردند.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام افزود: حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی مدیر گروه «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام، که از اساتید این عرصه در حوزه مقدّسه قم هست، با تألیف کتاب «تمحیص اجتهادی و قواعد ممهّده در فقه رسانه» کمک شایانی به نظام ارتباطی فقه و رسانه در جامعه شیعه نموده‌ و با توجّه به ضرورت بررسی پیچ و خم‌های اجتهادی، زلال ‌کردن برخی مباحث فنی و تخصصی در مبانی، قواعد، موضوعات و مسایل مرتبط با فقه‌ رسانه که بستر تبیین، تحلیل و پاسخ به پرسش‌های محوری همچون کارایی فقه ‌رسانه، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مبتنی بر ضوابط فقهی در رسانه‌ها، چیستی و چگونگی روش‌شناسی و موضوع‌شناسی فقه ‌رسانه و ... است، این اثر ارزشمند را تقدیم علاقمندان و پژوهشگران این مبحث کرده است.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی گفت: پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیّه این اثر، به فروشگاه واقع در مرکز فقهی یا شعبه خیابان ارم و یا شعبه فروشگاه کتاب در شهر مقدس مشهد، مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۵۳۷۷۴۹۴۹۴ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد علوی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 0
    بسیار عالی. می تونید بیوگرافی نویسنده رو بذارید
    • Amiri FR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      1 0
      مگه اینجا ویکی پدیاست؟
  • 110 IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی عالی و جالب و پر فایده. ممنون از شما نویسنده محترم
  • محمد علوی دوست IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    0 0
    موضوع جدید و نویی است. ممنون