جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حادثه سفرت جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم کرد و خواستار پیگیری کامل از سوی مسئولان دیپلماسی و امنیتی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به حمله صبح امروز مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران گفت: فردی با سلاح به سفارت آذربایجان وارد و باعث کشته شدن یک فرد شده است؛ این حرکت را به شدت محکوم می کنیم و از مسئولان دیپلماسی و امنیتی کشور درخواست می کنیم تا مسئله را پیگیری کنند؛ البته فرد مسلح دستگیر شده و در اعترافات اولیه دلیل خود را مسأله شخصی اعلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: نباید اجازه داد دشمن از این موضوع که به خاطر مسأله شخصی بود خللی به روابط دوستی دو کشور وارد کند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه به استمرار اسلام ستیزی در اروپا اشاره کرد و گفت: سران غرب از جمله دولتمردان سوئد در حالی از کلید واژه تهی شده از آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها از حمایت از اسلام و مسلمان و سوال در مورد هولوکاست و زیرسئوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین مجازات روبه‌رو می شود

وی تصریح کرد: این در حالی است مطالب اسلام‌گرایانه و تصاویر سرداران مقاومت در شبکه مجازی حذف می شود و این نمودی از استبداد فرهنگی و مخالفت با آزادی بیان و نماد بارز تروریسم رفتاری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: باید توجه کرد که زمینه‌ساز بحران‌های امنیتی و چالش‌های جهانی و تضییع حقوق انسان‌ها و آتش زدن قرآن به عنوان بخش تروریسم دولتی و تروریست‌پروری مورد ارزیابی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف غربی و استمرار این اقدامات موهن، نوعی سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی است اضافه کرد: هنجارسازی اینگونه اقدامات برای همه روشن است و بایسته و ضروری است که با واکنش‌های هوشمندانه به این اقدامات دین ستیزانه اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: قرآن سوزی چیز کمی نیست در حالی که به گزارش مراکز افکار سنجی جمعیت مسلمان اروپا سال به سال در حال افزایش است از جمعیت ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۰ به ۴۴ میلیون در سال ۲۰۱۰ رسیده و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۵۰ میلیون و ۵۰۰ نفر رسیده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب قرآن روز به روز پرفروغ‌تر شده و آینده از آن اسلام است.

وی به تلاش امارات برای برقراری ارتباط با سوریه اشاره و اظهار کرد: برخی کشورهای عربی متحد آمریکا مانند امارات طی دو سال گذشته سودای بازگشت به میدان بازی سوریه را کرده‌اند و در این زمینه خود را دوست نزدیک بشار اسد عنوان می‌کنند؛ این در حالی است که متحدان عربی آمریکا مانند امارات، عربستان و بحرین طی سال‌های جنگ داخلی سوریه بیشترین حمایت را از گروه‌های مسلح و مخالف دولت داشتند، اما جالب است ک طی دو سال گذشته به تغییر مسیر خود از خصومت به سمت نزدیکی با دمشق اقدام کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با اشاره به حمله وحشیانه رژیم کودک کش به کرانه باختری گفت: در روزهای گذشته شاهد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بودیم که نشان داد اسرائیل رو به زوال با این حرکات گمان می‌کند کاری از پیش می‌برد در حالی که این کارهای وحشیانه دست و پا زدن پایانی آن‌ها است و طبق فرمایش رهبر مقاومت پیروز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگر خطبه‌ها با بیان اینکه در ایام ۱۳ رجب مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود افزود: در قرآن کریم آمده است که محیط را برای اعتکاف‌کنندگان و نمازگزاران در مسجدالحرام آماده کنید؛ حال با توجه بر اینکه مساجد خانه خدا هستند و پس مساجدی که جامع و مورد لطف پروردگار باشد، می‌تواند میزبان مراسم اعتکاف باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره بر اینکه طبق فرمایش پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) معتکف باایمان، گناهانش بخشیده می‌شود و یا فردی معتکف باشد دیگر گناهان او متوقف خواهد شد افزود: به افرادی که معتقدند جوانان امروزی دیگر مثل جوانان گذشته نیستند و کنترلشان از دست ما خارج شده‌ است باید گفت که اگر ریزش‌هایی داریم، ولی رویش‌های بسیار زیادی داریم و فقط کافی است به تعداد ثبت نام کنندگان در اعتکاف دقت کنید.

وی به ۱۰ رجب ولادت امام جواد (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: ایشان جوان‌ترین امام شیعیان هستند و ولادت با سعادت ایشان برای شیعیان مولودی با برکت بود.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته پیش رو به میلاد با برکت حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان و روز پدر در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی هم هستیم که برای ما سرشار از برکت و رحمت و مبارکی است.

در نماز جمعه امروز تبریز بر پیکر آزاده و جانباز «محمد جهانگیری» و همچنین پیکر مرحومه معصومه رضازاده مادر شهید ناصر صفری بر دوش نمازگزاران تشییع شد.

مرحوم جهانگیری که متولد سی ام آبان ۱۳۴۵ اهر بود، در عملیات والفجر۴ بر اثر اصابت تیر و ترکش نیروهای بعث عراق از ناحیۀ کتف چپ و پای راست به درجۀ جانبازی نائل شده بود اما به حضور در جبهه ادامه داده بود تا اینکه در پنجم اسفند ۱۳۶۲ و در جریان عملیات خیبر دچار مجروحیتِ اعصاب و روان شد و سپس به اسارت دشمن بعثی درآمد؛ اسارتی که تا حدود ۷ سال، یعنی بیست و هشتم مرداد ۱۳۶۹ ادامه پیدا کرد.

این جانباز عزیز از سه ماه قبل به علت تشدید عوارض ناشی از شکنجه های دوران اسارت و مجروحیت زمان جنگ تحمیلی، در خانه بستری شده بود، امروز دار فانی را وادع گفت و به یاران شهیدش پیوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha