پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بنت الهدی افشاری نژاد

حوزه/ سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا(س) گفت: بی شک از جمله الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب، تلاش همه جانبه در راستای ارتقای سطح اخلاقی و تربیتی جامعه است.

بنت الهدی افشاری نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت توجه به مباحث مرتبط با حوزه اخلاق و تربیت ابراز داشت: با نگاهی به آموزه های قرآن کریم و فرمایشات نورانی حضرات معصومین(ع)، به خوبی متوجه اهمیت و حساسیت بحث اخلاق و تربیت می شویم و لذا چنانچه امروز می بینیم که دنیای بشریت دچار مشکلات و بحران های عدیده ای در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی شده، بخش قابل توجه آن به خاطر دوری از مباحث اخلاقی و تربیتی است.

وی افزود: این مساله از آن حیز نیز حائز اهمیت می باشد که بدانیم تمدن نوین اسلامی تحقق پیدا نمی کند مگر در سایه تربیت اسلامی آن هم مبتنی بر تعالیم ناب قرآن و عترت و در این راستا اخلاق نقش بسیار مهمی ایفا می کند که به هیچ وجه نباید از آن غفلت نمود.

وی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی در حال حاضر وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده است، گفت: در راستای تحقق این اهداف ما باید به شکل صحیح و مطلوب برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا شاهد ارتقای سطح جامعه از منظر معنویت و اخلاق باشیم.

افشاری نژاد با بیان این که ارتقای سطح اخلاقی و تربیتی جامعه، لازمه موفقیت در گام دوم انقلاب است، اظهار داشت: در جنگ شناختی دشمن علیه جامعه ما که هدف گیری اولیه اش نیز نسل جوان است، ما با تکیه بر معارف و مباحث اخلاقی می توانیم از داشته های فرهنگی و تمدنی خود دفاع کنیم.

وی یادآور شد: اغتشاشات ماه های اخیر ثابت کرد که جامعه اسلامی در وضعیت فعلی با هجمه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان روبروست تا آن جا که این مسأله هویت دینی، عیار دینداری، معنویت و اخلاق‌مداری، نسل نوجوان و جوان را نشانه رفته است.

سرپرست اداره کل تربیتی جامعه الزهرا(س) در خاتمه گفت: بر این اساس هر طرح و برنامه ای که بتواند در ایجاد و افزایش هویت دینی و اخلاقی و بیدار کردن وجدان‌های نسل پاک جوان تأثیرگذار باشد، باید مورد تأکید و سرلوحه همه امور قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha