پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرعامل بنیاد هدایت

حوزه/ مدیرعامل بنیاد هدایت گفت: با مدل‌های غربی نمی‌توان به تمدن اسلامی دست یافت، بنابراین لازم است افرادی که می توانند به عنوان بازوان اجرایی الگوی حکمرانی ولایی مسجد محور نقش آفرینی کنند، جامعه خادمین محله را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در دومین نشست آرمان که با حضور ۳۰۰ نفر از امامان محله شاخص سراسر کشور در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، به نقش بی‌بدیل امامان محله اشاره و اظهار کرد: بی‌شک تکلیفی که شما در مسیر تحقق نوین اسلامی دارید را هیچ کس دیگری نمی‌تواند ایفا کند و جایگزینی وجود ندارد.

وی با اشاره به وعده الهی مبنی بر «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ»، گفت: اگر این وعده‌ها صادق نبود که فرمود «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ» ما به تحقق تمدن نوین اسلامی امیدوارم نبودم؛ باید باور داشته باشیم که اگر خدایی هست، نصرت الهی هم هست.

مدیرعامل بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه اوضاع دنیا غیر از آن چیزی است که رسانه‌های غربی برای ما روایت می‌کنند، بیان داشت: در حمله روز گذشته فلسطینی‌ها در کرانه باختری به رژیم غاصب صهیونیستی، برای نخستین بار تعداد کشته‌های هر دو طرف برابر شد؛ این نشانه افول و ضعف روزافزون اسرائیل است.

حجت الاسلام میرمحمدیان پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران را واقعیتی دانست که امپراطوری رسانه‌ای دشمن سعی در کتمان کردن آن دارد و با اشاره وجود شواهد آشکاری که برای این مدعا وجود دارد، گفت: کسانی که ۴۰ سال پیش به ما سیم خاردار نمی‌دادند الان بعد از ۴۰ سال تحریم دارند ایران را متهم می‌کنند به اینکه چرا به روسیه تسلیحات می‌دهید؟ در عرصه‌های دیگر مثل فن آوری‌های علمی و پژوهشی هم پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌ایم، فقط کافی است روزانه اخبار خوب را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تولید دانش موجب برتری تمدن‌ها می‌شود، اظهار داشت: ما معتقدیم که «العلم و سلطان»؛ بنابراین ما که ‌می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را بنا کنیم باید دانش متناسب با آن را طراحی کنیم. در حال حاضر مدل‌های اجرایی ما در عرصه‌های آموزش، اقتصاد و...، همان مدل ارائه شده از سوی تمدن غربی است. در ابتدا باید دانش حکمرانی اسلامی و ولایی تولید شود، که این کار با زحمات امامین انقلاب محقق شد و موفقیت و کارآمدی آن هم در طول این ۴۰ سال به اثبات رسید.

مدیرعامل بنیاد هدایت تصریح کرد: گام بعدی این است حکمرانی ولایی در بدنه جامعه گسترش پیدا کند؛ راهش این است که همان مدل امامت را ما در محله‌های خود پیاده کنیم و لازمه‌اش این است که مردانی مانند شما در صحنه باشند و با جهاد و ایستادگی، کار را پیش ببرند.

حجت الاسلام میرمحمدیان معرفی الگوی حکمرانی محلی ولایی را لازمه زمینه سازی برای جامعه مهدوی و عصر ظهور عنوان کرد و گفت: ما باید این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم که «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» و با مهربانی و محبت پیوندهای اجتماعی را در محله‌ها تقویت کنیم.

وی شکل گیری جامعه خادمین محله را به عنوان یکی از بازوان اجرایی الگوی حکمرانی ولایی مسجد محور، لازم دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم برای تحقق تمدن نوین اسلامی ۸ مأموریت به ما دادند؛ باید افرادی که در این ۸ عرصه تخصص دارند را کشف کنیم و کارگروه‌هایی را شکل دهیم تا این کار پیش برود. آرام آرام یک شبکه مردمی در محله‌ها ایجاد می‌شود که نگاه‌شان خدمت رسانی به محله با جهت گیری تمدنی است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha