چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر / آئین افتتاح چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین

حوزه/ مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با حضور ۷۴ شرکت‌کننده برای اولین بار به میزبانی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاحیه مرحله نهایی بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای اولین بار به میزبانی استان قم، امروز هشتم بهمن‌ماه در مجتمع امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد.در ابتدای این مراسم که با حضور آیت‌الله فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل، رئیس حوزه علمیه خواهران، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن، ابوالقاسم مقیمی، معاون استاندار قم، سیدمحمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم و ۷۴برگزیده و راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن برگزار شد، آیاتی از قرآن کریم توسط حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان تلاوت شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان حاضر در مراسم، بیان کرد: پیش از انقلاب معنای دین در جوامع بشری بی‌ارزش و به‌مثابه افیون جامعه تلقی می‌شد اما از بین بردن نگاه‌های بی‌ارزش جوامع بشری به دین یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که تاکنون به آن توجه نشده‌است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثبات کرد دین می‌تواند جامعه جهانی را اداره کند، افزود: انقلاب اسلامی ایران مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه را در جوامع بشری متجلی کرد و بر هرگونه شعارهای بی‌ارزش علیه دین، خط بطلان کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه دین باعث تحرک، جهش و پیشرفت جامعه می‌شود، تصریح کرد: دشمنان انقلاب تلاش کردند تا داعش را به صحنه آورند تا دین را در اذهان عمومی بدنام و تروریست تلقی کنند و پس از ناکامی‌های مختلف شروع به اهانت به مقدسات دینی مسلمانان کردند؛ اهانت به مقدسات دینی نشان از قدرت دشمنان نیست بلکه نمایانگر دستان خالی آنان است و می‌خواهند این معنا را از ریشه بخشکانند اما ناکام می‌مانند.

وی با بیان اینکه سرچشمه دین و قرآن باید جامعه قرآنی کشورمان باشد، اظهار کرد: باید پیام‌های ناب محمدی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای جوانان اروپا مخابره شود و به گوش جهانیان برسد تا زمینه برای ظهور مهدی موعود(عج) فراهم شود، این امر نیازمند راه‌اندازی یک مرکز بین‌المللی و برنامه‌ریزی مدون است.

در ادامه، پیام ویدئویی آیت‌الله جوادی‌آملی به چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش معارفی برای حضار در این مراسم پخش شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha