پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی کوهساری

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به نقش بی بدیل طلاب و مبلّغان غیرایرانی در جهاد تبیین و شناساندن این گفتمان به سایر ملت‌ها، گفت: مبانی فکری و اندیشه ای گفتمان انقلاب اسلامی باید در سطح بین الملل مطرح شود؛ علاوه بر این، بیان گوشه ای از وضعیت تحصیل غیرایرانیان در ایران شاید تأثیرگذاری خاصی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تبلیغی «نقش آفرینی مبلّغان غیرایرانی در جهاد تبلیغ» با حضور مبلغان غیرایرانی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی واحد امور مبلغان و همکاری‌های تبلیغی اداره کل تبلیغ جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و در آستانه دهه مبارک فجر برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه ضمن تبریک ایام رجبیه و توصیه به استفاده‌ از ظرفیت ویژه این ماه، جهت تقویت ارتباط معنوی با معبود، ابتدا به مقایسه ای بین انقلاب‌های صدوپنجاه ساله اخیر پرداخت و اظهار داشت: اگر چه در این انقلاب‌ها عمدتا ابتدا تغییر در ساختار سیاسی بوده، اما به مرور، سایر ساحت‌های اجتماعی را دستخوش تغییر کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه افزود: یکی از ساحت‌های مهم که در اثر این تغییرات، بر نظام فکری، سیاسی، اقتصادی و غیره اثر مستقیم داشته، نظام معرفتی جدید در هر انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در ادامه بیان کرد: قطب‌های سیاسی قدرت بلوک شرق و غرب با تمام تفاوت‌هایی که داشتند، در بخشی از مبانی تئوریک و نظری و در عملکرد، اشتراکاتی قابل تامل داشتند.

وی افزود: این قدرت‌ها در حوزه نظری و تئوریک به این باور قائل بودند که دین یا نمی‌تواند یا اینکه اساسأ قدرت تأثیرگذاری در عرصه اجتماعی و سیاسی صحنه زندگی بشر را ندارد، بنابراین یا دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند یا اینکه دین را مقوله ای فردی و نه اجتماعی معرفی می‌کردند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه اضافه کرد: نقطه‌ اشتراک این دولت‌ها در عرصه عملکرد و سیاست‌های بین‌المللی، اعتقاد به چپاول همه جانبه دنیای اسلام بود؛ در چنین اوضاعی، با پیروزی انقلاب اسلامی، یک حکومت دینی با رهبریت مرجع دینی و با شعارهای کاملا دینی و مبتنی بر نظام معرفتی دینی اخلاق مدار، شکل گرفت و تمام معادلات بلوک غرب و شرق را دستخوش چالش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری پس از بیان جایگاه فعلی جمهوری اسلامی در بین ملت‌های دنیا به عنوان گفتمانی در این مقطع تاریخی و با بیان اینکه قدرت‌های سیاسی دنیا در حال جایگزینی هستند،گفت: جمهوری اسلامی قابلیت آن را دارد که به عنوان یک تمدن مطرح شود.

وی در ادامه به نقش بی بدیل طلاب و مبلغان غیرایرانی در جهاد تبیین و شناساندن این گفتمان به سایر ملت‌ها به عنوان نمایندگان دیگر ملت‌ها در کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: مبانی فکری و اندیشه ای گفتمان انقلاب اسلامی باید در سطح بین الملل مطرح شود، اما گاهی شاید نیاز به دلیل و برهان خاصی نباشد و بیان فقط گوشه ای از وضعیت فعلی خود به عنوان کسی که در ایران در نهایت امنیت و آزادی در حال تحصیل هستید، به مراتب تأثیرگذاری خاصی داشته باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در پایان تصریح کرد: حوزه برادران آمادگی کامل دارد که در خصوص ارائه آموزش‌های ویژه در راستای توانمندسازی خواهران بین الملل و همچنین محتواهای آماده برای ترجمه و یا بازنشر در فضای مجازی با جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها همکاری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha