سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بر اهمیت التزام خادمان به اخلاق حسنه اسلامی تأکید و بابیان این‌که خدمت خالصانه خادمان در جذب زائران تأثیر بسزایی دارد، گفت: خادمان به‌ویژه فرهنگیان خادم با رفتار و حرکت خود، تأثیرات بسزایی بر ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در گردهمایی فرهنگیان خادم افتخاری در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، از حضور فرهنگیان در آستان مقدس تقدیر و بر اهمیت بازشناسی جایگاه خادمان آستان مقدس تأکید کرد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در ادامه عهد و پیمان فرهنگیان خادم با اهل‌بیت علیهم‌السلام را بسیار مهم ارزیابی نمود و با تأکید بر این‌که هر امامی عهدی بر تمام شیعیان و پیروانش دارد، اظهار داشت: زیارت در مکتب و مدرسه ثامن‌الحجج علیه‌السلام نوعی التزام عملی به عهد و پیمان با امام(ع) است.

وی ضمن تأکید بر توجه به الزامات خدمت در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، قم را حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام توصیف کرد و ابراز داشت: کسانی که به‌افتخار خادمی آراسته‌شده‌اند، بدانند که در دو سطح خادمی حرم قم(حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام) و حرم فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، دو عهد و مسئولیت خطیر خدمت در حرم کریمه اهل‌بیت و صیانت از حریم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام را برعهده‌گرفته‌اند.

امام‌جمعه قم بابیان این‌که عهد و پیمان شما خادمان عزیز نسبت به این بارگاه مقدس و با اهل‌بیت علیهم‌السلام در ابعاد مختلفی تجلی می‌یابد، اظهار داشت: زائر بارگاه ملکوتی این بانوی کرامت بودن نخستین تجلی‌گاه حضور در این مآمن شریف است، که با پیمان خادمی درهم‌آمیخته، عهد زیارت و عهد خدمت را توأمان باهم متجلی ساخته است.

وی ضمن اشاره به روایت «فمن زارها وجبت له الجنّة»، خدمت به اهل‌بیت علیهم‌السلام را از بالاترین افتخارات آدمی توصیف کرد و با بیان این‌که خادمان حرم، خادمان ائمه اطهار علیهم‌السلام هستند، خاطرنشان کرد: درک و معرفت نسبت به جایگاه والای خدمت به والاترین مخلوقات هستی، انسان را زائر و خادم بامعرفت خواهد ساخت.

آیت الله سعیدی بر اهمیت رعایت آداب خادمی و زائری حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام تأکید کرد و ابراز داشت: همه اهل‌بیت علیهم‌السلام نسبت به زائران عنایت و تعصبت محبت‌آمیزی دارند؛ لذا وقتی شما در این حرم به زائران حضرت معصومه سلام‌الله علیها خدمت می‌کنید، درواقع باید توجه نمود به کسی که محبوب حضرت معصومه سلام‌الله علیها است خدمت می‌کنید؛ زائری که « وجبت له الجنّة» و به برکت این زیارت بهشت بر او واجب شده است.

وی خادمان حرم را خادم بهشتیان زمینی در این حرم شریف دانست و با تأکید بر این‌که باید در مسیر بازشناسی تعهدات نسبت به خدمت به زائران بهشتی، التزام و توجه روزافزونی داشته باشیم، اظهار کرد: بررسی و بازخوانی نوع و محتوای خدمت خادمان بسیار ارزشمند است و مؤمن باید همواره اهل محاسبه باشد؛ همواره باید دقت داشته باشیم تا رسم خادمی نسبت به زائران حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام را در بالاترین سطح رعایت کنیم.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادداشت‌برداری از فرایند خدمت به زائران اهل‌بیت علیهم‌السلام را بسیار مهم ارزیابی نمود و با اشاره به این‌که افشای سر درون و بازخوانی آن بر نفس از مهم‌ترین عوامل ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به بهشتیان زمین خواهد بود، ابراز داشت: مرور نقاط ضعف و قوت و بازخوانی رویدادها، انسان را در مسیر ارتقاء خدمت و تقویت بنیه اخلاص در خدمت‌رسانی به میهمانان اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار خواهد داد.

آیت الله سعیدی در ادامه ضمن اشاره به لزوم تقویت حضور قلب و اخلاص در عمل، بابیان این‌که نماز یکی از برجسته‌ترین کمینگاه‌های شیطان برای بازداری انسان از رسیدن به قله‌های معرفت الله است، تصریح کرد: اگر آنچه را خدمت کرده را یادداشت و در خلوت خود مرور کنیم، در مسیر رشد و تعالی خدمت خالصانه قرار خواهیم گرفت.

وی بر اهمیت التزام خادمان به اخلاق حسنه اسلامی تأکید و بابیان این‌که خدمت خالصانه خادمان در جذب زائران و افزودن به تعداد بهشتیان زمین تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: خادمان به‌ویژه فرهنگیان خادم با رفتار و حرکت خود، تأثیرات بسزایی بر ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه دارند.

سعیدی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از خدمت پرافتخار فرهنگیان خادم حرم بانوی کرامت، حضور این عزیزان را مایه افتخار دانست و تصریح کرد: انس دانش آموزان عزیز و حضور این عزیزان در حرم مطهر بانوی کرامت نقش بسزایی در ترویج مفاهیم دینی به نسل جوان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha