پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
گیت های محافظتی

حوزه/ بازرسی بدنی افراد در ورودی و بعضا خروجی مراکز سیاحتی و زیارتی، موزه‌ها و اماکن مهم از جمله اموری است که می‌توان با استفاده از روش‌های مکانیزه و پیشرفته صورت بهتری یابد اما شاهدیم که در مبادی ورودی برخی اماکن مقدس پر زائر در کشور هنوز برای بازرسی‌های بدنی از این ابزار استفاده نمی‌شود.

خبرگزاری حوزه/ امروزه با رشد تکنولوژی اغلب کارها به دستگاه‌های مکانیزه و هوشمند سپرده شده است و مناسب نیست بسیاری از فضاها به‌خصوص مراکز سیاحتی و زیارتی از این امکانات مهم و کارساز بی‌بهره باشند.

در واقع حرکت به موازات پیشرفت‌های تکنولوژیک، به کارگیری ابزارها و وسایل به‌روزشده و تغییر روش‌های سنتی یا قدیمی به روش‌های جدید را باید یک ضرورت دانست؛ چرا که تکنولولوژی‌های امروزی امکان جلوگیری هرچه بیشتر از اتلاف وقت و انرژی را فراهم می‌کند و با توجه به توان، دقت و گستردگی فعالیت‌ها، سبب می‌شود تا امور در وسعت بیشتر و بزرگتر و در زمان بسیار کمتری انجام شود.

بازرسی بدنی افراد در ورودی و بعضا خروجی مراکز سیاحتی و زیارتی، موزه‌ها و اماکن مهم از جمله اموری است که می‌توان با استفاده از روش‌های مکانیزه و پیشرفته صورت بهتری یاید. امروز شرکت‌های بزرگی در جهان در این امور مشغول به کار هستند و هراز گاهی تکنولوژی‌های خود را ارتقا می‌دهند.

امروز شاهدیم که در مبادی ورودی برخی اماکن مقدس پر زائر در کشور هنوز برای بازرسی‌های بدنی از این ابزار استفاده نمی‌شود و شیوه سنتی را به کار می‌گیرند. پیشرفت‌های تکنولوژیک ایجاب می‌کند در مراکز و فضاهای مهم به سمت استفاده از گیت‌های مکانیزه و به کارگیری راکت‌های بازرسی بدنی و امثالهم حرکت شود تا هم مشکلات کمتری بوجود آید و هم زمان کمتری برای این امر تلف شود.

بدیهی است که می‌توان دربخش‌هایی در کنار گیت‌ها از دستگاه‌های ایکس ری(X_ray) نیز به نحواحسن استفاده شود تا به صورت مجزا محتوای کیف‌های همراه مورد بازرسی قرار گیرند و نیاز به گیت دستی در این دنیای مدرن با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز به صفر برسد.

در واقع این تونل تصویربرداری وگیت‌ها و ابزار مربوطه، عبوری همراه با نظم و امنیت را برای تردد افراد ایجاد خواهد کرد و ظرفیت تردد را نیز افزایش خواهد داد. شایسته نیست که در دنیای امروز و در ورودی اماکن مهم زیارتی، همچنان با سیستم سنتی کار کنترل‌های بدنی را انجام دهیم.

چاوشی

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha