دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام شریعتی، کارشناس مهدویت در جمع مبلغان خواهر اردکانی

فرقه " فِنگ شویی" به دودکردن شمع بسیار معتقدند و همچنین به اردک، درخت هایی با برگ های بزرگ و پهن، سگ، نعل اسب و... اهمیت می‌دهند و داشتن قورباغه در خانه، مجسمه فیل خندان ، مجسمه دو ماهی درب منزل از اسباب این فرقه است و به نوعی ترویج بت پرستی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محسن شریعتی در نشست «روشنفکری پیرامون عرفان های کاذب» که روز گذشته با حضور خواهران مبلغه طرح امین مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(سلام الله علیها) اردکان برگزار شد، به گستردگی جریان های انحرافی اشاره و بیان کرد: امروزه یکی از آسیب‌هایی که دامن‌گیر اندیشه مترقی مهدویت شده تبیین مؤلفه‌های آن توسط افراد غیرمتخصص و رواج رویکردهای انحرافی است.

وی اظهار کرد: متأسفانه جریان هایی مانند مثبت اندیشی، فنگ شویی، شکرگزاری، قانون جذب، راز و فرکانس، بی تی اس و ... در جامعه و به ویژه در بین نوجوانان و جوانان در حال گسترش می‌باشد و مردم نیز برای رهایی از مشکلات زندگی به سمت آنها گرایش پیدا کرده اند.

شریعتی اظهار کرد: در این عرفان ها بالاخص در مورد " شکرگزاری" فرد زندگی خود را با شمردن چیزهایی که دارد و شکر بابت آنها، به نمایش می‌گذارد، در حالی که در دین مبین اسلام این‌گونه شکرگزاری مورد تایید نمی‌باشد؛ اگر چه در تمامی این عرفان های کاذب مراحل ابتدایی خوب و مطلوب به نظر برسد اما هنگامی که انسان را در معرکه انحراف انداخت او را رها می کند و در ورطه گناه می‌اندازد.

کارشناس مهدویت در ادامه به تبیین پیرامون فرقه " فِنگ شویی" پرداخت و گفت : فنگ شویی از دو کلمه «فنگ» به معنای باد و «شویی» به معنای آب ترکیب شده است و از خاستگاه خود کشور چین آمده اما در آن کشور اکنون به عنوان خرافه شناخته می شود.

وی ادامه داد: "دارچین" از ابزار این فرقه است به این صورت که هر شنبه صبح روی دارچین های لوله ای عدد ۸ یا ۴ تا دو یا دو تا ۴ می نویسند و دود کند؛ در صورتی که در چین عدد دو و چهار خرافه است و اصلا این اعداد را دوست ندارند و در این روزها امار مرگ و میرشان بالا می رود زیرا تلفظ این اعداد به زبان چینی شباهت به مرگ میدهد و به همین منظور در چین منفور است و با کمی تامل یکی از نقد های وارد بر این کار این است که روی دارچین عدد انگلیسی برای فردی فارسی زبان است نوشته شود .

حجت الاسلام شریعتی افزود: یکی از مطالبی که در حال حاضر این جریان بیان کرده این است که امسال که ۲۰۲۳ است و مجموع ارقام هفت می شود، گفته شده هفت چاکراه می‌باشد و در قسمت چهارم سریال پایتخت متاسفانه تبلیغ این انحراف صورت گرفت. همچنین یکی از قواعدشان این است که ما یک "انرژی چی" وجود دارد که عملکرد درست آن "شین چی " و عملکرد خراب آن منجر به تولید انرژی " شان چی " میشود و برای رفع این مورد در خانه اجسامی که قاعده نیزی دارند باید رفع انباشتگی شده تا به انرژی چی برخورد نکنند و با سامان دادن مانند بستن در و.... سبب شوند انرژی چی درست عمل کند و تولید آرامش نماید و با این قبیل موضوعات انسان را مشغول می‌کنند .

کارشناس مهدویت تصریح کرد: این گروه به دودکردن شمع بسیار معتقدند و همچنین به اردک، درخت هایی با برگ های بزرگ و پهن، سگ، نعل اسب و... اهمیت می‌دهند و داشتن قورباغه در خانه، مجسمه فیل خندان ، مجسمه دو ماهی درب منزل از اسباب این فرقه است و به نوعی ترویج بت پرستی می‌باشد.

حجت الاسلام شریعتی در نقد این جریان گفت: در تمام فرقه ها بر روی عنصر خیال انسان سرمایه گذاری می شود و به همین جهت بیشتر زنان در گیر این موارد می‌شوند و شاه کلید همه جریانات و از جمله "فنگ شویی" شرک ، بت پرستی و مدرن است و خدا را فقط به عنوان خلق کننده و معماری بازنشسته می‌دانند که هیچ گونه تاثیری ندارد در حالیکه در قرآن آمده است " الَّذی خَلَقَ فَسَوَّی".

وی ادامه داد: یکی از نماد های این جریان " گنده گویی و بزرگ نمایی" در مسائل است و با زیبا مطرح کردن به پایان دادن به مشکلات روحی، اقتصادی و... موجب جذب افراد می‌شوند.

حجت الاسلام شریعتی افزود: از نظر فنگ شویی اصالت با دنیا است و چیزی به عنوان آخرت برایشان مطرح نیست و ادبیات بدون خدا، خیال پردازی، مشغول کردن افراد به اطراف خود ، ازدیگر ویژگی‌های این جریان بوده و با رنگ و لعاب دادن به این موضوعات سبب جذب افراد می‌شوند.

کارشناس مهدویت در پایان بر ضرورت مطالعه و پژوهش طلاب و مبلغین در مورد جریانات نوظهور تاکید و بیان کرد: از رسالت های طلاب تبلیغ است و مبلغین باید با پاسخگویی به شبهات و نقد جریان های انحرافی در جمع بانوان به وظیفه خود عمل نمایند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha