شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ بازدید شبانه استاندار آذربایجان‌غربی از مناطق زلزله زده شهرستان خوی

حوزه/ شیخ صدوق(ره) از عالمان بزرگ شیعه به نقل از علی بن مهزیار در صفحه ۱۰۱ جلد پنجاهم بحارالانوار روایت می کند که خدمت امام جواد(ع) نامه ای نوشتم و از فراوانی زلزله در اهواز به ایشان شکایت نمودم و گفتم: آیا صلاح می دانید من از این شهر منتقل شوم؟ ایشان مرقوم فرمود: ...

به گزارش خبرگزاری حوزه، شیخ صدوق(ره) از عالمان بزرگ شیعه به نقل از علی بن مهزیار در صفحه ۱۰۱ جلد پنجاهم بحارالانوار روایت می کند که خدمت امام جواد(ع) نامه ای نوشتم و از فراوانی زلزله در اهواز به ایشان شکایت نمودم و گفتم: آیا صلاح می‌دانید من از این شهر منتقل شوم؟

ایشان مرقوم فرمود: «از آن جا منتقل نشوید. چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه را روزه بگیرید و غسل کنید و جامه های پاکیزه بپوشید و روز جمعه بیرون روید و به درگاه خدا دعا کنید. [خداوند] زلزله را از شما برطرف می کند».

راوی می گوید: ما همین کار را کردیم پس زلزله ها ساکت شدند و نیز امام (ع) فرمودند: هر کس که از شما گنه کار است توبه و انابه نماید و دعای خیر نماید.

همچنین در آیات و روایات بسیاری توصیه شده است که برای رهایی از بلا و سختی «دعا» کنید تا جایی که حتی امام سجاد(ع) فرمودند: «دعا بلای نازل شده و نازل نشده را دفع می کند». (الکافی: ج ۲ ص ۴۷۲ ح ۲)

و امام کاظم(ع) نیز فرمودند: «بر شما باد دعا کردن؛ چرا که دعا برای خدا و درخواست از خدا بلا را برگرداند [حتی] در حالی که تقدیر و قضا شده باشد و جز امضای آن باقی نمانده باشد. پس هرگاه از خداوند عزوجل دعا و درخواست شد، بی درنگ بلا را برگرداند». (الکافی: ج ۲ ص ۴۷۲ ح ۳)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha