پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ حجت‌الاسلام احمدی گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای آشکارسازی ماهیت و چهره بزک‌کرده رژیم طاغوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام علیرضا احمدی استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، اظهار داشت: دستاورد رژیم پهلوی سقوط اخلاق اجتماعی و معنوی بود.

وی افزود: حاکمیت حدود شش دهه‌ای خاندان پهلوی در ایران‌زمین، دوران سیاهی است که حتی با حکومت‌های بی‌لیاقت قاجار نیز قابل‌مقایسه نیست.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: به تعبیر رهبر حکیم انقلاب «پادشاهان قدیم اگر دیکتاتور بودند، وابسته و گوش‌به‌فرمان قدرت‌های بیگانه نبودند، اما از اواخر دوران قاجار و همه دوران پهلوی، پادشاهان هم دیکتاتور بودند و هم وابسته»؛ در حقیقت این دیکتاتوری و وابستگی آثار و تبعات زیادی در کشور ما داشته است و ملت ایران با سناریوی انگلیسی انقراض قاجار و حاکمیت پهلوی، از «چاله» به «چاه» افتادند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: آثار فساد و جنایات حکمرانی رژیم پهلوی در طول نیم‌قرن آن‌چنان در جامعه هویدا شده بود که جامعه ایران سال‌ها در آستانه انفجار قرار داشت و این انفجار در بهمن ۱۳۵۷ با قیام بزرگ ملت ایران علیه پهلوی رخ داد، اما امروز پس از گذشت ۴۴ سال از سرنگونی پهلوی، با نسلی همراه هستیم که آن روزگار را به خاطر نداشته و حداکثر شنیده‌هایی را مختصروار در کتاب‌های درسی مرور کرده است.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: این در حالی است که دشمنان نظام اسلامی در میدان جنگ تمام‌عیار شناختی و ادراکی، مدت‌های مدیدی است که سیاست تطهیر پهلوی را کلید زده‌اند.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با تحریف تاریخ از آن دوران سیاه، چهرهای مطهر ارائه دهند و در این مسیر، از ضعف حافظه تاریخی ملت و کم علاقگی نسل جوان به مطالعه تاریخی بهره می‌جویند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: راه مواجهه با این سناریوی دشمن بازخوانی صحیح گذشته و یادآوری روزگار فلاکت‌باری است که بر مردمان این سرزمین گذشت و آنان را به قیام سراسری در بهمن ۵۷ واداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha