سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
روح الله بجانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز گفت: حجاب یک ضرورت است و برای مبارزه با کشف حجاب و بی حجابی باید منصفانه و عادلانه وارد عمل شد. باید ابتدا با کشف حجاب خانواده های نااهلان و نامحرمانی مبارزه کرد که وارد بدنه نظام اسلامی شده اند، هم خون مردم را می مکند و هم دین آنها را به تباهی کشانده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام روح الله بجانی مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز امروز در جمع اعضای جمعیت مطالبه گران عفاف و حجاب اسلامی تبریز گفت: ما با فساد مخالفیم. چه فساد اقتصادی و چه فرهنگی و سیاسی. آنقدر که با سرطان فساد اقتصادی مخالفیم و علیه آن فریاد می زنیم باید در مورد فقر فرهنگی و وضعیت حجاب اسلامی احساس مسئولیت کنیم.

وی افزود: هرکس در مقابل ظلم، نا عدالتی و فساد اقتصادی و اجتماعی بی تفاوت باشد بی غیرت است. ریشه فساد اقتصادی در مسئولین فاسد است حتی ریشه بی حجابی هم در خانواده همین نیمه آقایان فاسد است. طبق نظر شرع اگر سکوت علمای دین در برابر منکر موجب تقویت و ترویج گناه و نایید گناه کار باشد این امر گناه و جرمی نابخشودنی در جامعه اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز با اشاره به تساهل و تسامح های حکومتی گفت: پیامیر عظیم الشان(ص) چه زیبا فرمود که الناس علی دین ملوکهم؛ مردم بر دین حاکمانند. اگر جامعه ما دچار انحراف و تغییر اولویت ها گردد معنایش این است که این انحراف و تغییر اولویت ها را برخی مسئولین در زندگی، نگرش و رفتار و گفتار خود ارائه داده اند.

استاد حوزه علمیه تبریز گفت: حجاب یک ضرورت است و برای مبارزه با کشف حجاب و بی حجابی باید منصفانه و عادلانه وارد عمل شد. باید ابتدا با کشف حجاب خانواده های نا اهلان و نامحرمانی مبارزه کرد که وارد بدنه نظام اسلامی شده اند و هم خون مردم را می مکند و هم دین آنها را به تباهی کشانده اند.

وی ادامه داد: دولت باید اولاً از خانواده های بی حجاب مسئولین شروع کند. ثانیاً از کارمندان خانم و مدیران خانم شروع کند. دولت برای کارمندان خود تعریفی از حجاب و پوشش مناسب ندارد. در مرحله بعدی بخش های مورد حمایت دولت اعم از بیمارستان ها، داروخانه ها و ... شروع کند. اگر عادلانه مبارزه کند مردم می پسندند.

حجت الاسلام بجانی با اشاره به کج روی های مسئله حجاب ادامه داد: متاسفانه ما بر خلاف دستور شرع که باید در مقابل نامحرم حفظ حجاب کنیم؛ در کلاس های درس مدارس دخترانه با اینکه معلمین و همه اهل مدرسه خانم هستند، سر دختران مان مقنعه می کنیم، آنها هم وقتی از مدرسه خارج می شوند برخی ها حجاب خود را ناقص و یا کشف می کنند. ما باید این مسائل را بررسی و بازنگری کنیم. اگر وجوب حجاب را در مقابل نامحرم در برنامه ریزی های تربیتی آموزش و پرورش و... مدنظر بگیریم بی شک دختران مان همیشه یادشان می ماند که در حضور نامحرم باید حفظ حجاب کنند.

استاد حوزه علمیه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های غلط در مورد حجاب و سبک زندگی مسئولین دو عنصری هستند که زیر بنای حجاب اسلامی را تخریب و آسیب پذیر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خلیلی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    مثل همیشه عالی و بیانات حاجی واقعا درد جامعه است .
  • محمدی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    1 0
    سلام واقعا برای مبارزه با فساد در هر عرصه ای باید از مسئولین شروع کنیم.
  • مهدی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
    1 0
    بله همه جامعه برای مبارزه با بی حجابی و کشف حجاب باید با منصفانه و عادلانه وارد عمل شوند و از خانواده های بی حجاب مسولین شروع به کار شوند
  • شهیدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    2 0
    حجاب مورد سفارش شهیدان است ولی دولت انقلابی هیچ توجهی به آن ندارد
  • کلاس هم IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    البته توی کلاس هم بایستی حجاب باشد. حجاب فقط ابزار استتار در برابر نامحرم نیست، پوشش کامل نشانه وقار است، مگر روحانیون که هنگام مواجهه با مردم و مردان عمامه به سر دارند برای پوشش نامحرمانه است؟ هکذا حجاب.
  • نوع اولویت IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    اولویت اقوایی آره اما زمانی نه. دولت می بایست به پوشش و حجاب کارمندان دقت تام داشته باشد، اما نیروی انتظامی و ... می بایست با کلیه هنجارشکنان برخورد مناسب داشته باشند.