دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه وقف سیستان و بلوچستان

کارگاه ترویج فرهنگ وقف برای مبلغین استان سیستان و بلوچستان در مدرسه امام جعفرصادق(ع) زاهدان با حضور طلاب و روحانیون برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، کارگاه ترویج فرهنگ وقف با اولویت وقف برای حوزه های علمیه و طلاب با حضور طلاب و مبلغین استان در مدرسه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام حمید رضا جیلانی مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان ضمن گزارشی از موقوفات حوزوی موجود در استان اظهار کرد: تبلیغ فرهنگ وقف و ترویج این صدقه جاری ماندگار و بیان و تبیین آثار و برکات آن توسط مبلغین باید بیشتر و پر رنگ تر باشد.

وی افزود: مردم عزیز ما بعضاً با احکام وقف، آثار و فضیلت و ثواب آن آشنا نبوده که همین امر موجب کم رونقی در این بحث شده است که رسالت طلاب و مبلغین را مضاعف کرده تا در مناطق تبلیغی به این امر الهی پرداخته و مردم را با فرهنگ وقف آشنا نمایند.

در ادامه حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به فضیلت و اهمیت وقف پرداخت و اظهار کرد: اگر اول خود ما عامل به امر مقدس وقف ولو با یک نخل خرما باشیم بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه به دقت در بیان احکام وقف اشاره و مشکلات و مباحث شرعی و حقوقی بحث وقف را تشریح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha