جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افشاری نژاد

حوزه/ نشست مدیرکل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با صد نفر از اساتید خانم برگزار و فعالیت‌های این اداره کل تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست مدیرکل امور تربیتی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها با اساتید خانم با حضور صد نفر از اساتید برگزارشد.

سرکار خانم بنت الهدی افشاری نژاد در ابتدای این نشست، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در حدیثی می‌فرماید: «إنَّ اللّهَ تَعالی نَصَبَ فِی السَّماءِ السّابِعَةِ مَلَکاً، یُقالُ لَهُ : الدّاعی ، فَإِذا دَخَلَ شَهرُ رَجَبٍ یُنادی ذلِکَ المَلَکُ کُلَّ لَیلَةٍ مِنهُ إلَی الصَّباحِ : طوبی لِلذّاکِرینَ! طوبی لِلطّائِعینَ!؛ خداوند متعال در آسمان هفتم، فرشته ای گماشته است که به آن، «داعی» می گویند و چون ماه رجب فرا رسد، آن فرشته، هر شبِ آن ماه را تا صبح، ندا می‌دهد: خوشا بر ذاکران، خوشا بر طاعت کنندگان!».

مدیر کل امور تربیتی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در خصوص مباحث تربیتی نسل جوان اشاره کرد و در ادامه معرفی اداره کل تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها به ارائه گزارشی از برنامه‌های انجام شده به بسترها و زمینه‌های همکاری تربیتی اساتید پرداخت.

افشاری نژاد به برنامه‌های تربیتی ویژه طلاب در بخش‌های مختلف حضوری و غیرحضوری، ایرانی و بین الملل اشاره کرد و تدوین برنامه‌های تربیتی چهار ساله طلاب روزانه و خوابگاهی، برگزاری دروس اخلاق عمومی، برنامه‌های اختصاصی ویژه طلاب خوابگاهی در قالب‌های متعدد، دوره‌های آموزشی تربیتی، ویژه‌نامه زی طلبگی و موعظه و اخلاق سلسله‌بروشورهای تربیتی، فعالیت نمایندگان تربیتی، تدوین آیین نامه و دستورالعمل‌های تربیتی، شناسایی برترین‌های تربیتی، منشور عفاف و حجاب، کارگاه‌های تخصصی خانواده بنیاد، سیر مطالعاتی اعتقادی، اخلاقی و تربیتی ویژه طلاب، حلقه‌های معرفتی؛ اعتقادی و تربیتی به صورت چهره به چهره، فراخوان ایده‌پردازی و راهکارهای تربیتی ویژه طلاب، برگزاری مسابقات تربیتی و غیره را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

وی همچنین به فعالیت‌های این اداره کل ویژه اساتید از جمله طرح اساتید همیار تربیتی، طرح اساتید راهبر، تدوین منشور تربیتی اخلاقی اساتید، برگزاری درس اخلاق، برگزاری کلاس‌های پرسش و پاسخ اعتقادی و تربیتی، شناسایی اساتید اثرگذار تربیتی و اخلاقی، برگزاری نشست آموزشی تربیتی، فراخوان ایده‌پردازی و راهکارهای تربیتی، سیر مطالعاتی اعتقادی، اخلاقی و تربیتی، دوره‌های ضمن خدمت تربیتی و اعتقادی، برگزاری جلسات اندیشه ورز با حضور اساتید تربیتی و غیره اشاره کرد.

مدیر کل امور تربیتی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: این اداره کل برنامه‌هایی را برای کارمندان مجموعه در نظر گرفته است که مهم ترین آنها شامل تدوین منشور تربیتی - اخلاقی کارمندان، برگزاری دروس اخلاق کارمندان، مشارکت در تدوین آیین‌های انضباطی، حجاب و عفاف، ارائه طرح برنامه‌های آموزشی تربیتی و غیره هستند.

افشاری نژاد در ادامه به فعالیت کارشناسان تربیتی مدارس و خوابگاه و برنامه‌های توانمندی آنها و همچنین به سایر فعالیت‌ها در عرصه‌های علمی مطالعاتی، تعامل‌های درون سازمانی و برون سازمانی و غیره اشاره کرد.

در ادامه این نشست، نکته نظرات و پیشنهادها و آسیب شناسی‌ها و نیاز سنجی‌ها از سوی اساتید مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha