جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
البرز

علی صادق‌مقدسی مدیر کل صدا و سیمای البرز گفت:با کمک دلسوزان انقلابی و شما خبرنگاران باید این پیشرفت‌ها معرفی شود و قدر جهش‌های علمی را که از بعد از انقلاب اسلامی بوجود آمده را باید بدانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج ، نشست خبری برنامه‌های دهه فجر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز صبح امروز نهم بهمن‌ماه با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز و مدیر کل صدا و سیمای البرز در سالن جلسات صدا و سیمای البرز برگزار شد.

در این نشست علی صادق‌مقدسی مدیر کل صدا و سیمای البرز با اشاره به نقش خبرنگاران در ایجاد امید آفرینی در جامعه اظهار کرد: دشمنان ایران به دنبال تزریق نا امیدی در جامعه هستند حال آنکه ایران مستقل امروز دارای دستاوردهای بسیار است و تا زمانی که شما خبرنگاران امید آفرین هستید و هر چه در توان دارید را در خدمت به انقلاب بکار می‌گیرید، امیدسوزان راه به جایی نمی‌برند.

مدیر کل صدا و سیمای البرز با بیان اینکه گاهی اوقات ما از روی گزارش های کشورهای غربی متوجه پیشرفت‌های ایران قوی می‌شویم ادامه داد: متأسفانه برخی از عناصر داخلی نظام سلطه به دنبال سیاه نمایی هستند و اجازه نمی‌دهند پیشرفت‌ها و توسعه علمی و جهش‌ها انعکاس پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از شوک‌های اقتصادی که از سال‌های گذشته به خاطر برخی بی تدبیری‌ها در کشور بوجود آمد، تصریح کرد: با کمک دلسوزان انقلابی و شما خبرنگاران باید این پیشرفت‌ها معرفی شود و قدر جهش‌های علمی را که از بعد از انقلاب اسلامی بوجود آمده را باید بدانیم.

مدیر کل صداو سیما البرز با بیان اینکه برخی از مسئولین و مردم از پیشرفت‌های علمی کشور با خبر نیستند، توضیح داد: ما باید تعبیر رهبر معظم انقلاب از علم را نصب العین خود قرار دهیم و به دنبال نوآوری در علم و کشف در علوم باشیم و بایستی بسیاری از منویات ایشان که از سال‌های گذشته روی زمین مانده و اجرا نشده را بویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دهیم.

وی با تاکید بر مردمی شدن جشن‌های دهه فجر گفت: زمانی که به جشن انقلاب فرانسه نگاه می‌کنیم، می‌بینیم این جشن با حضور نیروهای ارتش و تعدادی معدود از مردم فرانسه برگزار می‌شود حال اینکه در ایران تعداد کثیری از مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت می‌کنند و باید بعد مردمی بودن این جشن‌ها تقویت شود.

صادق‌مقدسی به ضرورت بازخوانی آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بایستی فضای نقد سازنده را درمیان مردم فراهم کنیم و مباحث فرامرزی بودن انقلاب اسلامی را مطرح کرده و به نقش ملیت‌های مختلف همچون برادران افغان و مذاهب متعدد چون اقلیت‌های دینی و برادران اهل سنت در پیروزی انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی در پایان به اهمیت هم افزایی بیشتر در اجرای برنامه‌ها پرداخت و تصریح کرد: صدا و سیمای البرز آماده پخش سرودهای انقلابی نوجوانان و جوانان از دل مردم تا میان راهپیمایی روز ۲۲ بهمن است.

پخش برنامه‌های رادیو ویژه گروه‌های سنی مختلف در دهه فجر

در ادامه این نشست عباس‌زاده، معاون صدای مرکز صدا و سیمای البرز به بیان برنامه‌های رادیو در دهه فجر پرداخت و اظهار کرد: در این دهه ۲۶ عنوان برنامه در قالب ۲۲۶ قسمت از ۱۱ تا ۲۲ بهمن ماه پخش می‌شود و تمام مخاطبان و گروه‌های سنی از کودک و نوجوان گرفته تا بانوان و خانواده را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این برنامه‌ها هر روز از ساعت شش و نیم صبح آغاز شده و تا ۱۱ شب ادامه دارد و برنامه ۴۴/۵۷ که از یکم بهمن‌ماه پخش شده برای اولین بار پخش کشوری داشته و هرشب از ساعت ۸شب تا ۹شب پخش می‌شود.

افتتاح فاز ۲ مترو کرج در دهه فجر

مهدی محمودی معاون خبر مرکز صدا و سیمای البرز هم در این نشست به پوشش برنامه‌های دهه فجر ارگان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: تولید و پخش ده گزارش برتر در حوزه صنعت و اقتصاد از خبر ۲۰ سیمای البرز و باز پخش آن از رادیو و تولید گزارش با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های ما در دهه فجر است.

وی با بیان اینکه اگر چه نقدها و ضعف‌هایی وجود دارد، اما باید از دهه فجر به عنوان فرصتی برای دستاوردها و پیشرفت‌های کشورمان بهره ببریم ادامه داد: گفت‌وگوی ویژه خبری را از دو هفته قبل آغاز کردیم و به دنبال آن هستیم که در کنار کاستی‌ها نقاط قوت و موفقیت‌ها را مطرح کنیم.

این مسئول با اشاره به افتتاح فاز ۲ مترو کرج گفت: این مترو بعد از ۲۰ سال در دهه فجر افتتاح می‌شود و ما در پی پوشش خبری آن هستیم، همچنین در آستانه روز ۲۲ بهمن گزارش عملکرد توسط استاندار البرز پخش می‌شود.

در ادامه این نشست، ایمان ترکاشوند سرپرست معاونت فضای مجازی صدا و سیمای البرز با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این معاونت گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در فضای مجازی اعم از خبرنگاران و فعالان حوزه مجازی برای تولید محتوا در سطح استان البرز در دستور کار معاونت فضای مجازی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر این معاونت اقدام به تهیه چند ویدئو کلیپ با همکاری مجموعه‌های کشوری نموده است.

ترکاشوند با اشاره به ضرورت جهادت تبیین در شرایط کنونی گفت: در این راستا به دنبال تهیه پوسترهایی با عنوان «آیا می‌دانستید» نموده‌ایم و در آن به توضیح شرایط قبل از انقلاب و دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی پرداختیم و از طریق مقایسه تطبیقی سعی در بیان حقایق داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha