دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ گردهمایی ائمه جماعات شهرستان خمینی شهر

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: یکی از ویژگی های مسجد موفق، ارتباط گرفتن با مدارس و ادارات اطراف است؛هر امام جماعتی باید مدارس اطراف مسجد خود را شناسایی کند و به نحوی زمینه جذب و حضور دانش آموزان را به مسجد فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کوچکزاده مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، ظهر امروز در جمع ائمه جماعات شهرستان خمینی شهر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: طبق پیام رهبر معظم انقلاب، امام جماعت باید برای مسجد وقت بگذارد و باید شغل و کار اصلی خود را امامت مسجد بداند وبه تعبیر بزرگان، امام جماعت، تنها امام مسجد نیست، بلکه امام محله و جامعه است.

وی امام جماعت مدیر مسجد را دانست و گفت: همه ارکان مسجد باید زیر نظر امام جماعت فعالیت کنند و با هم افزایی کارها را پیش ببرند، مسجد دارای ابعاد مختلفی است و تنها نباید به یک نماز جماعت بسنده کرد، بلکه تمام فعالیت ها از جمله آموزش، قضاوت، طبابت، مشاوره و ... در مساجد باید شکل بگیرد.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در ادامه با بیان خاطره ای از مقام معظم رهبری در زمان ریاست جمهوری و در جمع حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: یک روحانی علی رغم اشتغالاتی که ممکن است در جامعه داشته باشد ولی نباید از آن رسالت طلبگی خود فاصله بگیرد.

وی همچنین یکی از ویژگی های مسجد موفق را ارتباط گرفتن مسجد با مدارس و ادارات اطراف دانست و افزود: هر امام جماعت باید مدارس اطراف مسجد خود را شناسایی کند، به آن ها سرکشی و به نحوی زمینه جذب و حضور دانش آموزان را به مسجد فراهم سازد، اگر همین یک امر محقق شود تربیت نسل بعد ما تضمین می شود.

حجت الاسلام تمنایی مدیر اجرایی امور مساجد شهرستان خمینی شهر هم به ضمن اشاره به اهمیت ایجاد مساجد در تزار انقلاب اسلامی گفت: مساجد باید بر اساس تقوا ساخته و اداره شود و این مخصوص یک بُعد مسجد نیست، بلکه همه ارکان مسجد از جمله امام جماعت، هیئت امنا، بسیج و کانون فرهنگی مسجد باید بر اساس تقوا اداره بشوند.

وی همچنین فعال شدن هیئت امنا و امام جماعت را از ضرورت ها برشمرد و تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که مسجد نه از طریق بودجه و دولت و ارگان ها که از طریق مردم باید اداره شود.

مدیر اجرایی امور مساجد شهرستان خمینی شهر، نشانه انقلابی بودن مساجد را محدود به تکبیر بعد از نماز ندانست و خاطرنشان کرد: یک مسجد انقلابی علاوه بر شعار و دعا باید در زمینه های مختلف فعال بوده و در ارائه خدمات اجتماعی و ورزشی پیشگام باشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمود آبادی امام جمعه خمینی شهر اظهار کرد: از بهترین شغل ها و کارها همین فعالیت های طلبگی است و اگر ما حقیقتا در این عرصه فعال باشیم وبه وظیفه خود عمل کنیم،نه تنها از لحاظ معنوی و روحی که از لحاظ مادی نیز خداوند ما را تامین می کند.

امام جمعه خمینی شهر همچنین نقش اخلاص در زندگی طلبگی و روحانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: اخلاص می تواند ما را در زندگی شخصی و زندگی اجتماعی موفق کند و دشمنان اسلام را ناکام بگذارد.

وی عنوان کرد: روحانیون کسانی هستند که می توانند مردم را در نزد خدا محبوب کنند و این به خاطر همین علوم معارف و احکامی است که به مردم آموزش می دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha