پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه متکفل امر قرآن کریم در جامعه است و مؤظف است پرچم دار اعتلای این کتاب در جامعه جهانی باشد گفت: قرآن کریم مهمترین و محکم ترین سند آیین و مکتب ما است و در واقع همه هویت دینی، تاریخی، ایمانی و تمدنی ما به این کتاب باز می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمد عالم زاده نوری عصر امروز در مراسم افتتاحیه مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه، ضمن گرامیداشت یاد و نام حجت الاسلام و المسلمین شهیدی پور استاد و معلم قرآن کریم گفت: خداوند در عظمت قرآن کریم می فرماید: «اگر این قرآن بر کوه نازل می شد کوه را متلاشی می کرد» و شاید توجه ما کمتر به این تمثیل خداوند جلب شده باشد.

وی ادامه داد: قرآن کریم فوق العاده ارزشمند و خطیر است و نسبت ما به قرآن کریم نباید مانند نسبت مان با سایر کتاب ها باشد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه با بیان اینکه حوزه علمیه متکفل امر قرآن کریم در جامعه است و موظف است پرچم دار اعتلای این کتاب در جامعه جهانی باشد گفت: قرآن کریم مهمترین و محکم ترین سند آیین و مکتب ما است و در واقع همه هویت دینی، تاریخی، ایمانی و تمدنی ما به این کتاب باز می گردد.

وی بیان کرد: قرآن کریم خلاصه پیام همه انبیای الهی است و حوزه علمیه باید پرچمدار اعتلای این کتاب در سراسر جهان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: هیچ نهاد و سازمان دیگری این ظرفیت و صلاحیت را ندارد که این مسئولیت بزرگ را بر دوش بگیرد و اگر نهادهای دیگر هم در مسیر خدمت به قرآن کریم کارهایی را انجام داده اند از ظرفیت های حوزوی استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه در همه امور مربوط به قرآن پیشگام و پیشرو است و دست پرورده های حوزه علمیه، امروز در سراسر کشور جریان های قرآنی را در شئون مختلف به دست دارند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه گفت: تمامی این برنامه ها و رویدادها و مراسم و آیین ها برای این است که ارتباط انفسی ما با قرآن برقرار شود و قرآن بر دل های ما بتابد و جان های ما را قرآنی کند.

وی بیان کرد: ما باید در حوزه های علمیه به این موضوع فکر کنیم که قرآنی شدن علوم انسانی و جوامع انسانی وحوزه های علمیه چگونه می تواند باشد؛ همراه داشتن، تلاوت کردن، حفظ کردن و تدبر در قرآن لازم است ولی تمام اینها مقدمه ای است که یک اتفاق واقعی بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تأکید کرد: آموزش، تهذیب، پژوهش و تبلیغ در حوزه های علمیه باید قرآنی باشد و قرآن کریم باید بر تمامی شئون حیات بشر، جوامع بشری و شئون حوزه های علمیه جاری باشد.

مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه از امروز در قم آغاز شده و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    با عرض سلام واحترام همانطوریکه بارها گفته ام وباز هم تاکید می کنم تا رادیو قرآن و شبکه سیمای قرآن به را صحیح وارد نشود تبلیغ وترویج ونشرمعارف قرآن در داخل وخارج کشور محقق نخواهد شد. فعلا نگاه کنید به جدول برنامه این دو رسانه قرآنی پایتخت قرائت وصوت ولحن وحفظ قرآن یعنی 90 درصد برنامه ها مباحث لفظی قرآن و از عالم معنای قرآن بصورت جدی خبری نیست. امید است این دو رسانه تخصصی قرآن با استفاده از صدها مجتهد ومتخصص قرآن این دو رسانه راتبدیل به دانشگاه عمومی بکند. عالم معنای قرآن یعنی: ترجمه قرآن ؛ تفسیر عمومی قرآن ؛ انواع تفسیر تخصصی درحوزه های مختلف فقه واخلاق وعقاید و علوم ؛ وتفسیرهای فوق تخصصی.